ستاد مبارزه با قاچاق برای حل مشکل طلافروشان ابلاغیه صادر کرد

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی نامه ای از تغییر ضوابط اختصاصی خرید، فروش، حمل یا نگهداری فلزات قیمتی و سنگ های قیمتی خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری موج


سید مجید رضوی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این ضوابط اختصاصی جدید خرید، فروش، حمل و نقل یا نگهداری فلزات و سنگ‌های قیمتی، مواد (۸) و (۹) مقررات مذکور اصلاح شده است.

براساس ماده 8، تنها سه گروه ملزم به ثبت اطلاعات کالاهای مشمول در سامانه جامع معاملات هستند و اطلاعات ثبت شده در سامانه باید با موجودی کالای متولی مطابقت داشته باشد. این سه گروه شامل افرادی است که برای مقاصد تجاری وارد کشور می شوند، افرادی که برای مقاصد تجاری از کشور خارج می شوند و گروه کالایی (د) تولیدکنندگان و گروه کالایی (ب) فقط تولیدکنندگان شمش طلا.

همچنین افراد مذکور موظفند در صورت حذف کالای مشمول، اطلاعات را در سامانه معاملات کلی ثبت نمایند. تایید نهایی اطلاعات جابجایی کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت منوط به ارائه مدارک، شواهد، اسناد یا مدارک مربوطه توسط مالک یا نگهدارنده می باشد.

حذف به معنای رویدادی است که از دسترسی به کالاهای شامل شده جلوگیری می کند. مانند سرقت، مفقود شدن و ضبط یا ضبط به دستور مقامات قضایی.

بر اساس ماده 9، چنانچه ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ اصلاحات ماده (8) این مصوبه، با اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت (بر اساس اطلاعات موجود در سامانه جامع تجارت) حداکثر تعداد مشمولان این مصوبه (اشخاص موضوع فصل دوم و سوم) این مصوبه) برای ثبت خرید و فروش، اصلاحات مذکور قطعی و در غیر این صورت اصلاحات انجام شده در ماده (8) ملغی می‌شود.

لازم به ذکر است که فروشندگان مصنوعات طلا (با مجوز قانونی معتبر) می تواند اطلاعات مربوطه را تا پایان روز ثبت کند.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها