سند راهبردی «سومین حرم اهل بیت (ع) » رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس

همزمان با روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) از سند راهبردی سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی رونمایی شد.

مقاله راهبردی شیراز; سومین حرم اهل بیت (ع) نقطه عطف است

محمدحسن اسدی شهردار شیراز در مراسم رونمایی از سند راهبردی «شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)» که در حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع) برگزار شد، گفت: رونمایی از این سند یک چرخش است. نقطه برای شیراز، استان فارس و کل کشور.

وی بابیان اینکه امروز آغاز راه بزرگی است، بیان کرد: در این سند وظایف همه دستگاه های اجرایی در سطح شهر و منطقه بیان شده است و همه ما موظف به تحقق اهداف این سند هستیم.

شهردار شیراز گفت: از آنجایی که همگان شیراز را به عنوان یک مرکز درمانی و توریستی می شناسند، امروز می توانیم آن را به عنوان یک مرکز فرهنگی و مذهبی در ایران قرار داده و در آن تبلیغ کنیم.

اسدی ادامه داد: آیت الله دژکام امام شیراز اخیراً اشاره کردند که شیراز باید عروس شهرهای ایران شود، بنابراین ما به عنوان رهبری شهر و 13 نفر از اعضای شورای شهر باید برای تحقق دستور ایشان و سند راهبردی تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه سایر نقاط دنیا حتی با کوچکترین چیزهایی که در مقبولیت آنها جای سوال دارد در حال مانور و جذب گردشگر هستند، گفت: شیراز با داشتن امامزاده های متعدد می تواند تحولی در زندگی معنوی و حتی مادی مردم ایجاد کند.

این مقام ارشد دولت شهری شیراز گفت: ظرفیت گردشگری مذهبی شیراز می تواند منشاء توسعه اقتصادی باشد.

جان مایه سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)

سید ابراهیم حسینی در مراسم افتتاحیه سند راهبردی «شیراز; سومین حرم اهل بیت» همزمان با فرا رسیدن روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) گفت: در سال 1366 در سفر پربرکت رهبر معظم انقلاب به شهر شیراز جنت تراز فرمودند. در بدو ورود در مقبره حافظیه، مزیت های شهر شیراز و استان فارس آنقدر زیاد است و شهر شما آنقدر در دنیا معروف است که نیازی به معرفی این شهر و گذشته آن نیست.

کشف سومین حرم اهل بیت

وی افزود: وی همچنین گفت شیراز مرکز دانش و معلم سایر شهرها است و این شهر در زمینه های مختلف مذهبی، تاریخی، فرهنگی و پزشکی ویژه گردشگری است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: بررسی دیدگاه های رهبر معظم انقلاب نشان می دهد که ایشان به شیراز به عنوان یکی از استوانه های اصلی در ایجاد تمدن نوین اسلامی به عنوان مقدمه ای برای ظهور توجه جدی داشته اند. تمدن نوین اسلامی

حسینی ادامه داد: مقام معظم رهبری در 28 اردیبهشت فرمودند; شیراز; سومین حرم اهل بیت علیهم السلام است و از آن روز هر فرد و هر سازمانی برای تحقق این امر کوشید.

وی افزود: در جلساتی که با بزرگان استان از جمله نماینده ولی فقیه استان فارس، استاندار فارس و هیئت امنای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، این موضوع مطرح شد. و بحث و تبادل نظر شد و در سال 1401 این موضوع به تصویب رسید که ایجاب می کرد تهیه پیشنهادی برای سند راهبردی سومین حرم اهل بیت (ع) در دستور کار قرار گیرد. لذا در جلسه شورای فرهنگ عمومی این سوال مطرح و تهیه این سند در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: این سند طی هشت مرحله ارائه و تصویب شد و سپس بررسی ابعاد مختلف سند آغاز شد.

حسینی ادامه داد: اولین گام در این سند چشم انداز، مأموریت و بیان الزامات ارزشمند راهبردی روز شنبه 22 اردیبهشت ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی به تصویب دبیرخانه اجرایی رسید و امروز از این سند رونمایی شد.

وی افزود: با تصویب این سند تعهدات متعددی برجسته شد که استانداری و سازمان برنامه و بودجه باید برنامه عملیاتی را به دستگاه های اجرایی ارائه کنند و از نظر نیاز به اعتبارات اجرایی از محل اعتبارات ملی و استانی برنامه و بودجه سازمان نیز تکلیفی دارد و استانداری فارس نیز باید این سند را در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کند و گزارش های مربوطه هر ساله در هفته کرامت به جلسه مجمع عمومی ارائه شود. شورای فرهنگی و شورای اداری.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: اصل این سند وحدت حداکثری مردم و مسئولان برای ارتقای جایگاه شیراز تا سومین حرم اهل بیت(ع) است و انتظار این جلسه را داریم. آغاز کار باشد و در مرحله دوم برای درک محتوای این سند تلاش خواهد شد و از مردم تقاضا داریم در خصوص این سند مطالبات جدی از مسئولان داشته باشند.

حسینی همچنین از اساتید دانشگاه ها و حوزه های علمیه خواست این سند را ویرایش و نظرات و دیدگاه های خود را اعلام کنند.

در پایان این موضوع رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد که شهرداری شیراز این موضوع را برای برافراشتن پرچم به عنوان نماد مذهبی در این شهر در دستور کار قرار داده است که خواستار تدوین و ارائه طرح این شد. پرچم در قالب مسابقه و پوستر به زودی منتشر خواهد شد.

کشف سند راهبردی حرم سوم اهل بیت

در این مراسم که امروز ششم اردیبهشت ماه در شبستان امام خمینی (ره) شاهچراغ (ع) برگزار شد، درباره تنظیم سند بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر سال 1386 به شیراز بحث و تبادل نظر شد.

سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت که به گفته دست اندرکاران تدوین آن 4000 ساعت زمان برده است، 14 ویژگی شیراز در افق 1420 را ترسیم می کند و بر این اساس، 14 حوزه معرفتی دینی برای مردم شیراز، رفتار و شعائر دینی، حوزه فرهنگ عمومی، حوزه تعلیم و تربیت، حوزه تعاملات اقتصادی، حوزه حضور در عرصه های سیاسی، نظام مدیریت شهری و دستگاه های اجرایی، معماری، شهرسازی، مبلمان شهری و عمومی حمل و نقل، حوزه حفاظت از محیط زیست، طبیعت، آب و هوای سالم، سلامت فردی، بهداشت عمومی و نظام پزشکی، ورزش، تفریح ​​و گردشگری، تبلیغات شهری، رسانه های عمومی و فضای مجازی، هنر و ادبیات، سیستم قضایی، امنیت و دفاع بدون عامل پوشش داده می شود. توجه