سند راهبردی «شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت(ع)» به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری موج فارس

سید ابراهیم حسینی سند راهبردی «شیراز; سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در نشست مشترک شوراهای عمومی فرهنگی و اداری استان فارس اعلام کرد: این سند 6 اردیبهشت همزمان با روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ صادر شده است. (ع) با حضور وزیر فرهنگ و رهبری و سایر مسئولان کشوری استان افتتاح می شود.

وی با اعلام این خبر به تشریح جزئیات تدوین و تنظیم سند شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی پرداخت و اظهار داشت: 16 سال پیش رهبر معظم انقلاب در سفری که داشتند. به استان فارس و شهر شیراز، شیراز را بعد از مشهد و قم سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی اعلام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در این راستا نهادهای مختلف در این سال ها اقدامات مختلفی از جمله تسهیل معابر ورودی حرم و یا ساماندهی بافت اطراف حرم را انجام داده اند.

حسینی خاطرنشان کرد: در جلسات مختلف بزرگان شهر شیراز و استان فارس از جمله نماینده ولی فقیه در فارس، استاندار فارس و تولیت آستان احمدی و محمدی (مدظله العالی) از چندپارگی شکایت کردند. اقدامات مربوط به حرم و این سوال باعث شد تا شورای تدبر در حرم احمد (علیه السلام) با حضور اساتید دانشگاه، علت آن را در وهله اول بررسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با تعریف چارچوب سومین حرم اهل بیت(ع) بحث های مفصلی به مدت یک سال مطرح شد و در نهایت منجر به تنظیم سند جامع برای تعریف وظایف دستگاه ها شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: این سند در آبان ماه 1401 در قالب مصوبه ای تنظیم و به شورای فرهنگی عمومی ارائه شد و سپس جزئیات سند با دانشگاه ها و نهادهای مختلف مطرح و مقرر شد که این شورا متشکل از نماینده ولی فقیه در فارس، استاندار فارس، فرمانده سپاه فجر فارس، رئیس کل دادگستری فارس، مدیرکل صدا و سیمای فارس، فرماندار شیراز، رئیس شهر اسلامی شورا و شهردار شیراز و رئیس سازمان برنامه و بودجه فارس درباره سند راهبردی «شیراز; سومین حرم اهل بیت علیهم السلام.

حسینی بابیان اینکه حرم مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) نیز سند دارند همانطور که شهرها در قالب برنامه توسعه سند دارند، تاکید کرد: هدف ما ایجاد سند شیراز با حرم است. عبارت.

وی افزود: به گفته نماینده ولی فقیه در فارس، شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) است، اما الزامات آن برآورده نشده است و این سند می خواهد بگوید که برای رسیدن به آن چه باید کرد. بالا و نقش نهادها چیست؟

رئیس شورای ششم با بیان اینکه شیراز تمدن آفرین است و در چهار دولت مختلف پایتخت سیاسی بوده است، گفت: معتقدیم کل شهر بر اساس سند مربوطه باید در ابعاد مختلف رشد کند.

حسینی ادامه داد: یک گروه علمی در قم با نام اتاق فکر رویکرد ولایی در تدوین سند سومین حرم اهل بیت(ع) همکاری کردند و این سند در هشت مرحله توسط این گروه تدوین شد که برای آن بیشتر بیش از 3300 ساعت کار تحقیقاتی انجام شده و با 60 شخصیت بزرگ مصاحبه شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه این سند اثربخشی خود را نشان دهد، سه مرحله باید انجام شود که گام اول شامل تهیه الزامات و چارچوب ها بود و سپس به سمت راهبردهای عملیاتی و برنامه های عملیاتی رفتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در زمان نگارش مقاله، اساتید دانشگاه به ایرادات نگاه کردند و در نهایت ویرایش اولیه انجام شد، افزود: پس از نگارش مقاله توسط پژوهشکده ولایت، جمعی از اساتید دانشگاه به عنوان علمی تبدیل شدند. ناظران این مقاله بررسی و به هیأت رئیسه ارائه شد و در نهایت در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری فارس ارائه و تصویب شد و پنج تصمیم اتخاذ شد. تاییدیه.

حسینی افزود: استانداری فارس و دستگاه های اجرایی باید ظرف مدت دو ماه برنامه های اجرایی خود را بر اساس این سند اعلام کنند. همچنین مقرر شد اعتبار برای اجرای برنامه ها از سوی سازمان برنامه ریزی بودجه کشوری و استانی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه با تصویب سند مقرر شد استانداری فارس مصوبه آن را در شورای عالی زیارت و شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری کند، گفت: همچنین مصوب شد که دبیرخانه اجرای طرح این سند باید سالی یک بار گزارش سالانه را اعلام کند و در صورت بازنگری و اصلاح هر سال این کار انجام شود.

حسینی با تاکید بر اینکه به دنبال اجرای ردیف اعتباری ویژه در بودجه سنواتی از طریق سازمان برنامه و بودجه هستیم، گفت: این سند در تاریخ 6 اردیبهشت ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استانی صادر شد. مسئولان، فرمانداران استان های همجوار، ائمه جمعه تهران، قم، مشهد و حرم حضرت احمد بن موسی (ع) افتتاح و تا دو ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود و این سند کار مشترک دولت است. و مردم


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها