سهمیه استقلال در جام ملت های آسیا مشخص شد

همتای معروف استقلال

از بین بازیکنان استقلال هم اکنون حدس می زنیم که سیدحسین حسینی و روزبه چسمی به احتمال زیاد جزو مسافران جام ملت ها باشند. حسینی البته شانس زیادی برای حضور در جام ملت ها ندارد و اگر مشکلی برای علیرضا بیرانوند پیش نیاید تنها به عنوان نیمکت نشین از این مسابقات جان سالم به در خواهد برد. با توجه به نحوه بازی تیم ملی، روزبه چشمی نمی تواند حضورش در ترکیب اصلی را قطعی بداند اما بعید است که در تیم قطر حضور داشته باشد زیرا امیر قلعه نویی به او تکیه کرده است.

ابهام در انتخاب مهاجم

مهرداد محمدی اگرچه در سه ماه اخیر یکی از دعوت شدگان اردوی تیم ملی بود اما با توجه به عملکردی که از او مقابل پرسپولیس و گل گهر دیدیم و البته مهاجمانی که این روزها تیم ملی دارد، حضور او در جمع مسافران است. از قطر هاله ای از ابهام از بین رفته است. اگر کلانویی عملکرد مهرداد پیش از دربی را در نظر بگیرد، شانس خوبی برای حضور در جام ملت ها خواهد داشت، اما اگر از این دو بازی اخیر به عنوان معیار استفاده کند، مهاجم تازه متولد شده آبی ها کار سختی برای حضور در جام ملت ها دارد.

تاکید بر استقلالی های تک نفره

هواداران استقلال مدت هاست در فضای مجازی بر نام آرش رضوند تاکید می کنند و ادعا می کنند که این بازیکن می تواند به تیم ملی دعوت شود اما امیر گلنووی تاکنون چراغ سبز نشان نداده و بعید است چنین کاری انجام دهد. او در خط هافبک ترافیک زیادی دارد.

یک سورپرایز برای یک مدافع

در شرایط عادی، آرمین سهرابیان شانس حضور در جام ملت ها را نداشت و هنوز امید چندانی برای بازگشت او به تیم ملی وجود ندارد، اما با توجه به شناختی که امیر از سبک بازی این مدافع دارد و البته اتفاقاتی که برای مدافعان تیم ملی رخ داد، شاید (تاکید می کنیم شاید) آرمین سهرابیان در دقیقه 90 به تیم ملی دعوت شود چون فعلاً مرتضی پورعلیگنجی را نداریم و محمدحسین کنعانی زادگان به وضوح از روزهای خوبش فاصله گرفت و حتی روی نیمکت پرسپولیس هم نشست.

با این تفاسیر استقلال برای جام ملت های 2023 حداقل 2 بازیکن در تیم ملی خواهد داشت که حسین حسینی و روزبه چسمی هستند و این تعداد می تواند به 5 نفر برسد و در خوشبینانه ترین حالت مهرداد محمدی، آرش رضاوند و آرمین. سهرابیان نیز دعوت خواهد شد.