شرکت لبنیاتی به دلیل گرانفروشی محکوم به پرداخت ۴۶ میلیارد تومان شد

سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد یک شرکت لبنیات به دلیل اغراق و کم ارزشی به پرداخت ۴۶۲ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری موج


یک شرکت لبنی بابت گرانی و گرانی محصولاتش 46 میلیارد تومان محکوم شد. پیش از این و سازمان تحریم های دولتی 2 شرکت لبنیات چون اخاذی 22.5 میلیارد تومان جریمه شد.

مورد نقض این شرکت لبنیات گران فروشی و کم فروشی پنج محصول به ارزش 18 میلیارد و 486 میلیون ریال در دوازدهمین شعبه مهم و سراسری تعزیرات رسیدگی شد.

تخلفات این شرکت لبنیات مربوط به گران فروشی و کم فروشی 180000 کیسه پلاستیکی 800 گرمی شیر، 43000 بسته ماست 2 کیلوگرمی و 180000 پنیر ماست 300 گرمی و همچنین گران فروشی 150000 بطری شیر کم چرب بوده است.

بنابراین گزارش صنایع لبنی شیرخام را به صورت یارانه ای و با قیمت مصوب دریافت می کند و از طرفی مجاز به صادرات محصولات تولید شده با مواد اولیه یارانه ای هستند و از برخی صنایع لبنی محصولات تنظیم شده بازار را عرضه می کنیم.

گزارش این تخلف از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی به دلیل فروش کم و بالای شرکت لبنیات ارسال شده است.

سازمان جنایی کشور در اردیبهشت ماه امسال ۲ شرکت لبنی را به دلیل فروش مجدد ۲۲۵ میلیارد ریال جریمه کرد.

براساس مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم شیر خام ۱۵ هزار تومان، ماست ۲.۵ کیلوگرم ۵۹ هزار و ۷۶۰ تومان، پنیر یواف ۴۰۰ گرم ۴۴ هزار و ۴۰۰ تومان، شیر نایلونی کم چرب ۹۰۰ گرم ۱۸ تومان است. هزار تومان و یک لیتری شیر بطری کم چرب 21 هزار تومان و 600 تومان است و هر قیمتی بالاتر از قیمت های تعیین شده تخلف و اضافه شارژ را به دنبال دارد.



آیا این خبر مفید بود؟