شهرک تخصصی چاپ و نشر در استان قزوین راه اندازی می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در گام اول به سی هکتار زمین برای ساخت شهر تخصصی چاپ و نشر در استان نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری موج قزوین

حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران امضا کردند. وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص ایجاد شهرهای تخصصی چاپ در سطح استان‌های کشور، شهرک چاپ تخصصی در استان قزوین ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت و نقش صنعت چاپ و نشر در حوزه فرهنگی، صنعتی و اقتصادی کشور و لزوم ایجاد و تثبیت این صنعت از طریق مناطق تخصصی صنعتی، تفاهم نامه ای در این زمینه به امضای معاونت علمی رسید. در امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی وزارت صنعت معدن تجارت تفاهم نامه ای مبنی بر ایجاد شهرستان های تخصصی چاپ و نشر در سطح استان های کشور امضا کردند. .

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی قزوین ادامه داد: در راستای اجرای این تفاهم نامه که شامل همکاری و تلاش مشترک برای ایجاد و تجمیع صنایع چاپ و نشر در شهرهای صنعتی است، جلسات هماهنگی با حضور اعضای استانداری قزوین برگزار شد. اتحادیه چاپخانه‌داران، انجمن چاپخانه‌ها به نمایندگی از شرکت‌های چاپ و بسته‌بندی و همچنین شهرک‌های صنعتی استان قزوین در این زمینه حضور داشتیم و پس از بررسی‌های اولیه و لازم در این زمینه، مشخص شد که حدود 30 هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی درخواست اولیه متقاضیان و مدیران چاپخانه ها و شرکت ها برای چاپ و بسته بندی. برای راه اندازی این شهرستان از استان نمایندگی شود تا اقدامات زیر و عملیاتی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت شهر صنعت استان انجام شود.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها