صدرنشینی فورد تثبیت شد

فورد بیشترین فروش خودرو در آمریکا را از سال 2020 به ثبت رساند

به گزارش خبرگزاری موج


، فورد موتور پرفروش سالیانه ماشین 2020، به دلیل تقاضای قوی برای شاسی بلندهای کراس اوور و پیکاپ‌های این خودروساز، و این خبر تنها یک روز پس از آن منتشر شد که بسیاری از همتایان آن افزایش دو رقمی در فروش خودروهای جدید را گزارش کردند.

خودروساز دیترویت اعلام کرد که فروش خودرو با 7.1 درصد افزایش به 1.99 میلیون دستگاه در سال 2023 خواهد رسید. در سال 2020، فورد فروش کمی بیش از 2 میلیون خودروی جدید را ثبت کرد. به طور کلی، طبق داده‌های Wards Intelligence، فروش خودروهای جدید در ایالات متحده در سال گذشته در مجموع حدود 15.5 میلیون دستگاه بوده است که از این تعداد خودروهای الکتریکی، از جمله هیبریدی، حدود 17 درصد را تشکیل می‌دهند.

خریداران آمریکایی از سدان ها و هاچ بک ها به وسایل نقلیه بزرگتر مانند شاسی بلندها و پیکاپ ها روی آورده اند زیرا مصرف کنندگان ایمنی و کاربرد این خودروها را ترجیح می دهند. با این حال، تحلیلگران هشدار می دهند که نرخ بهره بالا می تواند به اشتهای مصرف کنندگان برای خودروهای جدید لطمه بزند.

فروش مدل های برقی فورد مانند پیکاپ لایتنینگ F-150 و موستانگ ماخ-ای کراس اوور نیز در مقایسه با سال گذشته نزدیک به 18 درصد افزایش یافت و به 72608 دستگاه رسید. مدل های برقی این شرکت 3.6 درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش رویترز، فروش خودروهای هیبریدی فورد نسبت به سال گذشته بیش از 25 درصد افزایش یافته و به 133743 دستگاه رسیده است که حدود 7 درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است. فورد با فروش 1.99 میلیون خودرو، سومین خودروساز بزرگ ایالات متحده پس از جنرال موتورز و تویوتا بود.



آیا این خبر مفید بود؟