عادت جذاب پرسپولیس در لیگ برتر

انحطاط چند ساله تخت جمشید در 7 فصل

قرمزها پس از قهرمانی در لیگ هفتم، در 7 فصل آینده هیچ عنوان قهرمانی لیگ را به دست نیاوردند و بهترین عملکرد آنها قهرمانی در لیگ سیزدهم بود. پرسپولیس در آن سال ها در رده های هفتم، هشتم و دوازدهم قرار داشت و خبری از اقتدار گذشته این تیم نبود.

عادت جذاب پرسپولیس در لیگ برتر

پنج قهرمانی پیاپی و فراموشی روزهای بد گذشته

داستان از لیگ پانزدهم تغییر کرده است. برانکو ایوانکوویچ در اولین فصل حضورش روی نیمکت پرسپولیس تیمش را در مسیر قهرمانی قرار داد و استقلال خوزستان به تنهایی با تفاضل گل برتری را از آن خود کرد و قهرمان شد. در 5 دوره بعدی شاهد اقتدار سرخپوشان پایتخت بودیم که به هیچ تیمی اجازه خودنمایی ندادند و با پیروزی روزهای بد گذشته را فراموش کردند.

9 فصل متوالی حضور در 2 تیم برتر لیگ

نایب قهرمانی لیگ بیست و یکم و باخت به استقلال شکست ناپذیر فرهاد مجیدی ماندگار نشد. خیلی زود این عنوان از رقیب سنتی سلب شد و پرسپولیس برای هشتمین بار بر بام لیگ برتر ایران ایستاد. تیمی که 7 فصل موفق به کسب عنوان قهرمانی نشد و تنها یک بار در بین 2 تیم برتر قرار گرفت، در 8 فصل بعد همواره یکی از 2 رتبه اول جدول را به خود اختصاص داد تا نشان دهد راه موفقیت را یافته و از آن خارج شده است. وجود ندارد

با نتایج هفته بیست و هفتم، تیم تحت هدایت اسمار ویرا با کسب مقام دوم، برای نهمین فصل متوالی جزء 2 تیم برتر لیگ از جمله قرمزهای تهران قرار گرفت. رکوردی که در اختیار آنهاست و هر فصل آن را بهبود می بخشند و بیش از پیش از دسترس رقبای خود دور می شوند.

میانگین 2 امتیاز در هر بازی همان چیزی است که پرسپولیس به آن عادت کرده است

رکورد دیگری که پرسپولیس در این فصل به دست آورد، میانگین 2 امتیاز در هر بازی است که از لیگ شانزدهم تاکنون آن را حفظ کرده و برای هشتمین فصل متوالی موفق به ثبت آن شده است. پرسپولیس با این نتیجه متوسط ​​پرافتخارترین تیم لیگ برتر شد و همیشه در کورس قهرمانی قرار گرفت.