عوامل حمله‌کننده به مردم و مساجد از خارج افغانستان هستند

ملا یعقوب گفت: «برای این محافل مغرضانه، تولید اطلاعات نادرست به یک تجارت تبدیل شده است. آنها می خواهند از این طریق به امتیازات سیاسی و مادی و اهداف شوم خود دست یابند.

وی همچنین گفت که سازمان ملل و به ویژه شورای امنیت طعمه این اطلاعات شده اند.

محمد یعقوب گفت کابل به تعهدات مندرج در توافقنامه دوحه از جمله عدم استفاده از خاک افغانستان علیه دیگران پایبند است.

به گزارش آریانا، وزیر دفاع طالبان همچنین گفت: «در افغانستان امنیت در سراسر جهان تضمین شده است.» حوادثی که محافل جنایتکار و شورشیان در این 12 ماه انجام داده اند نسبت به 12 ماه گذشته 90 درصد کاهش داشته است.

ملا یعقوب همچنین گفت: به طور مشخص از کشورهایی که عناصر جنایتکار خارجی از طریق آنها وارد افغانستان می شوند، می خواهیم که مرزهای زمینی و هوایی خود را به شدت کنترل کنند و از ورود عناصر جنایتکار از طریق آنها به افغانستان جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه «پروژه داعش ریشه و نتیجه ای در افغانستان ندارد»، گفت: از زمان روی کار آمدن طالبان در افغانستان، حملات به مساجد و اماکن مذهبی و تجمعات مردمی در افغانستان توسط خارجی ها انجام می شود.

وزیر دفاع طالبان گفت: پس از روی کار آمدن امارت اسلامی، حملاتی که در افغانستان علیه مساجد، صومعه‌ها، علمای دینی و اجتماعات عمومی صورت گرفت، همگی از اتباع خارجی به‌ویژه اتباع تاجیکستان استفاده کردند. در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی ما ده ها شهروند تاجیک کشته و ده ها تن دیگر دستگیر شدند.

ملا یعقوب همچنین گفت: «ثانیاً اتباع پاکستانی در این حملات دست داشتند.» در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی ما بیش از 20 تبعه پاکستانی کشته و صدها نفر دیگر دستگیر شدند.

بالاخره او گفت که نیروهای دفاعی و امنیتی طالبان به عفو عمومی اعلام شده از سوی رهبر این گروه پایبند بوده و با اعلام این عفو، هیچ موردی مبنی بر سرپیچی از آن ثبت نشده است.