قیمت جهانی طلا به ثبات رسید



قیمت جهانی طلا امروز در بازارها ثابت بود زیرا سرمایه گذاران منتظر داده های کلیدی تورم ایالات متحده بودند که می تواند راهنمایی های بیشتری در مورد سیاست فدرال رزرو ارائه دهد.

قیمت جهانی طلا به ثبات رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج


قیمت هر اونس طلا در 2335 دلار و 93 سنت ثابت بود. قیمت شمش در روز دوشنبه یک درصد کاهش یافت. قیمت طلا دلار آمریکا با 0.1 درصد کاهش به 2341.60 دلار رسید.

این هفته، بازارها بر روی داده های شاخص قیمت تولید کننده ایالات متحده در روز سه شنبه و پس از آن داده های شاخص قیمت مصرف کننده در روز چهارشنبه تمرکز خواهند کرد. بر اساس گزارش ماه گذشته بانک فدرال رزرو نیویورک، آمریکایی ها در حال آماده شدن برای فشارهای تورمی عمومی تر در چند سال آینده و تسریع افزایش قیمت مسکن هستند.

اکثر اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، گفتند که فدرال رزرو احتمالا دو بار در سال جاری، از ماه سپتامبر، نرخ بهره اصلی خود را کاهش خواهد داد. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا بدون بازده را کاهش می دهد.

بانک مرکزی هند اعلام کرد که سهم طلا در ذخایر خارجی هند از 7.37 درصد در پایان سپتامبر به 8.15 درصد در پایان مارس افزایش یافته است.

شورای سرمایه گذاری جهانی پلاتین اعلام کرد که کسری پلاتین جهانی در سال 2024 به دلیل کاهش عرضه از معادن آفریقای جنوبی و روسیه بیشتر از حد انتظار بود. به گفته فوکوس متالز، انتظار می‌رود میانگین قیمت‌های پلاتین، پالادیوم و رودیم در سال جاری نسبت به سال 2023 کاهش یابد.

به گزارش رویترز، در سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.4 درصد افزایش به 28.29 دلار در هر اونس، پلاتین با 0.3 درصد افزایش به 999.74 دلار و پالادیوم 0.3 درصد افزایش یافت و به 999.74 دلار رسید و به 964.86 دلار رسید.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها


نظرات ارسالی شما پس از تایید خبرگزاری موج در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

پیام های حاوی افترا و افترا منتشر نخواهد شد.

پیام های غیر فارسی و غیر مرتبط ارسال نمی شود.