مراسم بزرگداشت شهید علی اکبر شیرودی در شهرستان سرپلذهاب


ساعت: 16:42
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836746

یادواره شهید علی اکبر شیرودی با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی سرپلذهاب و کاروان های راهیان نور کشور و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در محل یادمان این شهید در سرپل ذهاب برگزار شد. ذهاب.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یادواره شهید علی اکبر شیرودی با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی سرپلذهاب و کاروان های راهیان نور کشور و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در محل یادمان این شهید در سرپل ذهاب برگزار شد. ذهاب.

امیر اکرمی معاون هماهنگ کننده ارتش در این مراسم گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به فرموده مقام معظم رهبری کمتر از فضیلت شهدا نیست و همه ما بیش از آن به یاد شهدا و شجاعت نیاز داریم. همیشه.”

وی افزود: امروز در دنیایی تاریک و غبارآلود که دشمن به دنبال تحریف جهانی حقایق و دستاوردهای ارزشمند اسلامی و دوران دفاع مقدس و همه اینها مرهون رشادت ها و از خودگذشتگی های شهدا و ایثارگران است. ، ما نیز باید تلاش کنیم که به چنین مراسمی که یاد شهدا باشد نیاز داشته باشیم.

وی گفت: حفظ انقلاب اسلامی، یاد و راه شهدا را زنده نگه می دارد و امروز بیش از هر زمان دیگری به راه شهدا و ایثار و از خود گذشتگی آنها نیازمندیم و امروز نیز برای حفظ کشور و انقلاب خود و … استقلال و هویت و عزت اسلامی «باید یاد شهدا و راه شهدا را بازخوانی کنیم و عبرت بگیریم.

وی تصریح می کند: فرهنگ و سیره شهدا تا امروز انقلاب را حفظ کرده است و امروز دشمن در جنگ سخت تمام معنا را از دست داده و ناتمام تلقی می شود. و هر گونه تجاوز نظامی را بسیار گران قیمت می داند و برعکس وارد جنگ می شود.

وی گفت: امروز وظیفه داریم دستاوردهای شهدا و انقلاب را به نسل های جدید یادآوری کنیم.

وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری که بر تبیین جهاد تاکید کردند و فرمودند این اقدام علیه دشمن جهاد است و ما باید امروز به این وظیفه عاجل عمل کنیم.

امیر سلیمان طاهری در مراسم یادواره شهید شیرودی سرپل ذهاب در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی گفت: شهید کلمه پاکی است که مختص مردمی است که با خدا و توفیق تجارت کردند. شهادت شامل هر انسانی نمی شود.

وی افزود: شهادت برای انسان های سخت کوش، متواضع، متقی، مخلص است و کسانی که مصالح کشور را بر منافع شخصی ترجیح می دهند و از مادیات و دنیا جدا می شوند، تنها به دنبال تحقق احکام خدا، اسلام، قرآن هستند. . و مقام معظم رهبری.»

وی بابیان اینکه شهید دارای ویژگی های خاصی است که خداوند به آن عنایت دارد و در شهادت به پیروزی عظیم می رسد، ادامه داد: افراد زیادی بودند که می خواستند در راه خدا شهید شوند اما چون از روی اخلاص به آن نرسیدند، خداوند شهید است. به ارث رسیده تا شهادت برای از دست دادن نباشد، بلکه برای کسب و آغاز زندگی دیگری باشد.

امیر طاهری اذعان داشت: شهدا آگاهانه راه حق را انتخاب کرده اند و امروز راه را به ما الگو نشان داده اند.

وی با اشاره به رشادت های شهید شیرودی در دفاع مقدس افزود: شهید شیرودی نیروی انقلابی و شجاعی بود که قبل از انقلاب اقدامات انقلابی داشت.

وی افزود: شهید چمران از شهید شیرودی می گوید که شهید شیرودی فرو درخشان پاوه بود و نقش بسیار مهمی در جلوگیری از سقوط پادگان سکز داشت.

فرمانده قرارگاه غرب ارتش در پایان افزود: شهید شیرودی در دوران دفاع مقدس نیز نقش مهمی در محور غرب به ویژه در آزادسازی ارتفاعات بازی داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید