مراسم بزرگداشت شهید علی ییلاگی و سرلشکر احمد کیشوری در مازندران


ساعت: 22:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915707

سید کهنسال گفت: در 18 دی ماه 1401 مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج علی یلاگی و شهید سرلشکر احمد کیشوری در بهشهر برگزار می شود تا به حضور رزمندگان مازندرانی در دوران دفاع مقدس رنگ ببخشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سید کنسل عصر امروز در نشست خبری کنگره سرلشکر شهید حاج علی ییلگی و سالگرد شهید سرلشکر احمد کیشوری که در موسسه فرهنگی ورزشی ایثار ساری برگزار شد، گفت: الگوبرداری از چهره های ایثار یکی از مسائلی است که می تواند منجر به تغییرات شود. منافعی را برای کشور به ارمغان بیاوریم و پاسخگوی مقابله با شورش ها و تهمت هایی باشیم که به دنبال آن هستیم.

این مسئول گفت: در 27 آذر 1401 مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج علی یلاگی و شهید سرلشکر شهید احمد کیشوری به منظور نمایش حضور رزمندگان مازندرانی دوران دفاع مقدس در شهرستان بهشار خواهیم داشت. . دفاع در بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران انجام می شود که اتفاق جدیدی است.

کوهنسال با اشاره به تلفات شهدای لشکر 25 کربلا یادآور شد: رهبر انقلاب فرمودند هرچه از رزمندگان لشکر مازندران صحبت می کنیم در همه جای جنگ دیدیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به مجروح شدن شهید یلقی از ناحیه قلب در سن 21 سالگی اشاره کرد. در سال 1360 و سپس در سال 1362 ازدواج کردند و حاصل آن فرزندان بروماندی شدند. : این شهید بزرگوار در سال 1396 بر اثر مجروحیت ناشی از جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.



193a3fce 5898 49d3 b754 c77009ac4b64 خبر خاکستری

این مسئول تاکید کرد: در وصیت نامه شهید ییلاگی حضور داوطلبانه و آگاهانه با روحیه امواج استکبار ستیزی و همچنین شهدای کشوری که در سال 59 در منطقه میمک به شهادت رسیدند نیز در وصیت نامه خود فرمودند من فرمان می دهم. بی تفاوت نباشید، مخصوصاً نسبت به منحرفین، در مقابله با نفوذی ها به حضور گسترده در راهپیمایی ها اشاره کردند و اینکه دشمن توانسته در خانه های ما سرباز آماده کند و ما نه.

او همچنین گفت: این ما کارمندان بودیم که بیشترین دردسر را ایجاد کردیم. وقتی نمی توانیم اردوگاه فرهنگی یا پاتوق فرهنگی ایجاد کنیم، طبیعی است که چنین آشوب هایی ایجاد کنیم. حالا اگر بتوانیم با برپایی یادمان دو شهید، منایی را ایجاد کنیم، قطعاً این راهکار در قالب کارهای فرهنگی مؤثر است.»

کان سال افزود: این انقلاب حاصل خون شهداست و باید برای موفقیت آن تلاش کرد، همانطور که می دانید وقتی فضای جامعه طعم شهادت را بگیرد شاهد عفاف در همه عرصه ها خواهیم بود.

این مسئول گفت: بسیاری از شهدای سرداران طراز اول کشور در دست فرماندهی شهدای مازندران بودند که باید برجسته شوند و اگر رهبران ما نقش فرماندهان نظامی ما را دنبال کنند بسیاری از مشکلات حل می شود.

این دیدار با حضور فرزند شهید محمدرضا ییلاگی برگزار شد، این بزرگداشت پنجمین سالگرد شهید ییلاگی است که روز جمعه 27 آذرماه همزمان با نماز مغرب و عشا در محل آیت الله جباری برگزار می شود. مسجد در گراد بهشهر.

شهید کیشوری و شهید ییلاگی در 15 آذر به شهادت رسیدند.

لازم به ذکر است مدیر کل بنیاد شهید و ایثار مازندران با حضور در ساری در منزل وکیل مدافع امنیت احمد صالحی از پدر و مادر داغدار این شهید گرانقدر تجلیل و تسلیت گفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید