نیروگاه‌های خورشیدی قشم و میناب بزودی به بهره برداری می‌رسند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در بازدید از نیروگاه خورشیدی میناب گفت: به زودی این نیروگاه یک مگاواتی و همچنین نیروگاه خورشیدی 2 مگاواتی قشم به بهره برداری می رسد. راه اندازی این نیروگاه های پشتیبان گامی در جهت تامین برق و برق در کنار تامین معیشت ذینفعان کمیته امداد امام (ره) است.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

محمد کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان در حاشیه این بازدید از درآمد ۴۱۰ میلیارد ریالی مردم استان هرمزگان از محل تولید انرژی خورشیدی خبر داد و افزود: درآمد مردم این استان ۴۱۰ میلیارد ریال از محل تولید است. 14 هزار و 600 مگاوات ساعت برق از طریق انرژی خورشیدی کسب شده ایجاد نیروگاه های خورشیدی پشتیبان اقدام شایسته ای برای خودکفایی ذینفعان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر افشاریان است که با سیاست های وزارت نیرو دنبال می شود. .

کریمی با بیان اینکه 1700 نیروگاه خورشیدی در این استان در حال فعالیت است، افزود: هرمزگان یکی از استان های دارای پتانسیل تولید و بهره وری انرژی خورشیدی است که میزان تابش نور خورشید در استان 1800 کیلووات ساعت بر مترمربع است و استعداد یابی است. تقریباً در سراسر کشور نادر است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق در هرمزگان وی با برشمردن فرصت ها و استعدادهای توسعه نیروگاه های خورشیدی در این استان، تصریح کرد: استان هرمزگان علاوه بر نیروگاه های خورشیدی داخلی (در مقیاس کوچک)، پتانسیل ایجاد نیروگاه های خورشیدی در مقیاس بزرگ را نیز دارد و سرمایه گذاران تشویق می شوند. برای راه اندازی این نیروگاه ها در استان .

وی با اشاره به ایجاد اشتغال از طریق احداث نیروگاه های خورشیدی افزود: افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) از جمله افرادی هستند که توانسته اند با استفاده از نیروگاه های خورشیدی در مناطق مختلف به خودکفایی برسند. در شهرستان‌ها، راه‌اندازی چنین نیروگاه‌های خانگی به سایر مشترکین کمک می‌کند تا در مناطق و شهرهای مختلف این استان در دسترس باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان با بیان اینکه عملیات اجرایی و ساخت 7 هزار و 500 مگاوات نیروگاه خورشیدی تجدیدپذیر در کشور آغاز شده و 10 هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید نیروگاه های در حال احداث افزوده شده است، افزود: استان هرمزگان یکی است. از گزینه های مطرح کشور برای توسعه تولید انرژی خورشیدی است که امیدواریم با استقبال سرمایه گذاران، ساخت این نیروگاه ها در سال جاری شتاب بیشتری بگیرد.

کریمی افزود: تلاش برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کشور از ابتدای دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفت، از این رو وزارت نیرو در این دولت اقداماتی را برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کشور انجام داده است.

وی با بیان اینکه دولت برای افزایش 10 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر برنامه چهار ساله دارد، خاطرنشان کرد: بازار توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر متکی بر ظرفیت بالای انرژی‌های تجدیدپذیر مانند خورشیدی، بادی، زیست توده و زمین گرمایی است. قراردادهای بلندمدت با مشوق های بهره، بازار بسیار جذابی برای سرمایه گذاران است.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها