بهره برداری از نیروگاه 200 کیلوواتی خورشیدی در حرم شاهچراگ (ع) در دهه فجر


ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804471

صلاحی گفت: 71 میلیارد و 500 میلیون جلد از این پروژه در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد که 37 میلیارد آن در شهر شیراز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، محمدرضا صلاحی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از بهره برداری از نیروگاه 200 کیلوواتی خورشیدی در حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع) با وام 40 میلیاردی در دهه فجر امسال در ساعت 14 خبر داد. وی در نشست خبری امروز یکشنبه 11 بهمن گفت: تامین برق شهر نفت، ایجاد انشعاب کشاورزی، تامین برق و توسعه شبکه، نصب تجهیزات اندازه گیری از جمله پروژه هایی است که در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد. دهه

وی افزود: امسال همزمان با ایام الله دهه فجر، این شرکت پروژه برق را به ارزش 715 میلیارد ریال راه اندازی و یا به بهره برداری می رساند.

صلاحی با بیان اینکه بر اساس سیاست های دولت اکثر طرح های روستایی مذکور غایب هستند، اضافه کرد: به جز اصلاح و توسعه روستاهای هدف، سایر طرح های ویژه دهه فجر شامل انشعاب، برق رسانی، ظرفیت سازی، ساخت و ساز و توسعه شبکه و… و غیره. این پروژه ها در شهرهای شیراز، سروستان، کوار، حرم، زرگان، ارسنجان، پاسارگاد، سپیدان، بیضا، ارژن و … به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز ادامه داد: پروژه های آماده بهره برداری در شیراز بالغ بر 373 میلیارد ریال و شامل پروژه های عمرانی شامل انشعاب، برق رسانی، افزایش ظرفیت، توسعه فیدر و روشنایی معابر است.

صلاحی در ادامه به طرح های محرومیت زدایی و اعطای وام قابل توجه 300 میلیاردی عوارض برق برای بهسازی، بهسازی و توسعه برق روستاها اشاره کرد و گفت: علاوه بر ارزش واقعی و فیزیکی پروژه های اجرا شده در این بخش، با توجه به هدف و نیت محرومیت زدایی، این پروژه ها از نظر تامین توقعات مردم و رفع مراکز خطرناک روستاها و برق رسانی به روستاهای فاقد برق نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی یادآور شد: در سال 1400 از 120 روستای هدف محرومیت زدایی بهره برداری شد که تعدادی از آنها در حال اجراست و 31 میلیارد و 400 میلیون تن در بخش روستایی هزینه کرده ایم.

صلاحی همچنین با اشاره به اینکه این 120 روستا شناسایی شده تا ظرف 2 سال شبکه این روستاها اصلاح شود و تاکنون 79 روستا اصلاح شده است، افزود: برق رسانی می شود که در دهه فجر امسال برق رسانی می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به برقی شدن چاه های کشاورزی گفت: 79 حلقه چاه کشاورزی با وام 4 میلیارد و 700 میلیون تنی برق دار شد.

وی افزود: 71 میلیارد و 500 میلیون جلد از این پروژه در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد که 37 میلیارد آن در شهر شیراز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز در پایان به تامین برق شهرهای نفتی یک و دو شیراز با وام 70 میلیارد ریالی، احداث 4 فیدر در خروجی ایستگاه برفروشان به طول 4 اشاره کرد. کیلومتر و تجهیزات 4 پست ساختمانی .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید