هلال احمر: ۱۱۰ زائر بیمار یا مجروح ایرانی را از عراق بازگرداندیم

هلال احمر: ۱۱۰ زائر بیمار یا مجروح ایرانی را از عراق بازگرداندیم

روز جدید پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر ضمن تشریح اقدامات اخیر کمیته امداد راهپیمایی اربعین از انتقال بیش از 110 زائر ایرانی تاکنون به دلایلی از جمله بیماری یا جراحت به کشور خبر داد.

پیرحسین کولیوند درباره جمع بندی عملکرد کمیته امداد و نجات در اربعین حسینی سال 1401 گفت: در خصوص خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی تدبیری اندیشیده شد که از روز پنجشنبه 10 شهریور آغاز شده و تا روز پنجشنبه 21 شهریور ادامه خواهد داشت. شهریور البته در صورت نیاز مدت زمان اجرای پروژه افزایش می یابد.

وی درباره استفاده از امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات برای امدادرسانی فعال در این طرح در کشور گفت: در این طرح 1205 مرکز عملیاتی امداد و نجات شامل 116 پست ثابت و موقت فعال است که در نهایت به مرزها منتهی می شود. همچنین 19 مرکز امداد هوایی، 13 قرارگاه مرزی، یک قرارگاه ویژه در مرز مهران، سه قرارگاه اصلی در مرزهای شلمچه، چذابه و خسروی و 9 قرارگاه فرعی و 574 پایگاه امداد و نجات بین شهری و 449 شعبه شهرستانی نیز فعال هستند. . فعال هستند

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص نیروی انسانی مورد استفاده در این طرح نیز گفت: این طرح با مشارکت 15 هزار نیروی متخصص و چهار هزار و 599 داوطلب در هر روز اجرا می شود. در مجموع 18 دستگاه آمبولانس، 14 دستگاه موتورسیکلت، سه خودروی امدادی، سه خودروی باری سنگین، سه فروند بالگرد و 30 دستگاه خودروی دیگر در محورهای مرزی مسیر تردد زائران اربعین حسینی مستقر هستند.

به گفته کولیوند، 384 نفر در کمپ های مرزی، 464 نفر در استان های مرزی، 3 هزار و 549 نفر در استان های تعیین شده و حامی و 30 نفر در کمپ های روستایی که مراکز EOC و ECC هستند حضور دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان درباره خودروهای عملیاتی مورد استفاده در این طرح گفت: 4 هزار و 508 دستگاه خودروی عملیاتی و 19 فروند بالگرد مستقر شده که از این تعداد چهار فروند در مرزهای خروجی و 15 دستگاه در مرزهای ورودی و معین مستقر هستند. ،

وی در ادامه در خصوص اقدامات سازمان امداد و نجات در عراق نیز اظهار داشت: در خصوص اعزام نیرو و خودروهای امدادی همکاری لازم با مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر انجام شده است. در این راستا 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس از استان ها به ازک اعزام شدند. همچنین اعزام 50 آمبولانس از استان ها و سازمان ها سازماندهی شد. 16 گاری نیز برای حمل اقلام و تجهیزات پزشکی به عراق اعزام شد که در مجموع 72 خودرو و 202 نیروی متخصص و داوطلب در عراق مستقر هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه در مجموع 80 هزار و 324 زائر اربعین حسینی خدمات رسانی شده اند، اظهار داشت: از ابتدای طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی 1401 تاکنون در نقاط مرزی خدمات رسانی شده است. به ویژه در مرزهای غربی کشور 47 درصد خدمات در مرز خسروی، 46 درصد در مرز مهران، 1 درصد در مرز چابا، 2 درصد در مرز شلمچه و 4 درصد در مرز مهران انجام شده است. سایر نقاط کشور

حسینی در خصوص اسکان اضطراری برخی از زائران اربعی گفت: 38 هزار و 216 زائر اربعی از دهم تا بیستم شهریور ماه اسکان فوری داشتند و در این ارتباط 740 چادر امدادی و شش کمپ اسکان اضطراری برپا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات درمانی پیش بیمارستانی به حدود 29 هزار و 900 مصدوم و بیمار خبر داد و گفت: از آغاز طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی تاکنون 1393 مصدوم و بیمار منتقل شده اند. به مراکز درمانی و 291900 نفر در محل درمان شدند. در این مدت 18 هزار و 250 نفر از مبتلایان به گرمازدگی با استقرار سه چادر با ظرفیت 52 تخت در مرز مهران خدمات درمانی لازم را ارائه کردند و پس از آن ترخیص شدند.

کولیوند درباره انتقال بیماران و مجروحان کشور نیز گفت: تاکنون 110 بیمار و مجروح از عراق به ایران منتقل شده اند. همچنین حدود 30 ماموریت امداد و نجات در تصادفات جاده ای زائران انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص آموزش های اولیه کمک های اولیه به زائران اربعین حسینی نیز اظهار کرد: برای آشنایی زائران اربعین با کمک های اولیه در مواقع اضطراری تیم های آموزشی در مرزهای خروجی حضور یافتند و آموزش های حضوری ارائه شد. به 27120 نفر همچنین به دلیل گرمای زیاد حدود 12896 بطری آب توزیع شد.

دیدگاهتان را بنویسید