واکنش های متفاوت مردم بهارستان به معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی


ساعت: 16:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897503

در پی تحویل معارفه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس و کمتر از یک هفته مانده به آغاز به کار شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان مجلس در خصوص محمدهادی زاهدی وفا اظهارات مختلفی را مطرح کردند. وزیر پیشنهادی تعاون، کار و مراقبت اجتماعی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور چهارم خردادماه سال جاری، محمدهادی زاهدی وفا را به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرد. اکنون سه ماه از انتصاب وی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گذرد. از نظر اجتماعی، نمایندگان مجلس واکنش‌های متفاوتی نسبت به او داشتند.

نگاهی می اندازیم به واکنش های چشمگیر نمایندگان مجلس.عضو کمیسیون سازندگی مجلس: وزارت کار در دوره زاهدی وفا به دور از حاشیه های سیاسی اداره می شد.

احمد جباری درباره معارفه محمدهادی زاهدی وفا، نسخه پیشنهادی وزارت تعاون، رفاه اجتماعی و امور گفت: در زمان رهبری زاهدی وفا، وزارت کار آرام و بدون هیچ مانعی بود. او وظیفه خود را با پرهیز از صحبت های سیاسی انجام داد.

نماینده مردم ساوه در مجلس: زاهدی وفا از سلامت اقتصادی برخوردار است

«حجت الاسلام محمد سبزی» با اشاره به معرفی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: زاهدی وفا از سطح علمی بالایی برخوردار است. او از نظر اقتصادی مردی است و گزینه خوبی برای وزارت کار و رفاه است. زاهدی وفا فردی متخصص و آگاه در زمینه امور اقتصادی است و می تواند امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را ساماندهی کند. درست است که وزارت کار و رفاه رسالت اجتماعی دارد اما ساماندهی امور اقتصادی این وزارتخانه که گستره وسیعی دارد نیز موضوع بسیار مهمی است که این را می توان در ساماندهی حقوق بازنشستگان دید. . همچنین وقتی فردی 3 ماه مسئولیت وزارتخانه ای را بر عهده داشته و سابقه قابل قبولی داشته باشد، دلیلی برای معرفی فرد دیگری به عنوان وزیر پیشنهادی وجود ندارد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس: شانس بالا برای رای اعتماد وزیر کار/ارائه پیشنهاد زاهدی وفا قابل قبول است

«محمدتقی نقدعلی» در خصوص ارائه محمد هادی زاده وفا، گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، رفاه و امور اجتماعی گفت: در دوران تصدی زاهدی وفا آرامش نسبی در حوزه تامین اجتماعی برقرار شده است. : نوع پیشنهادی وزارت کار و اشتغال ایشان با مشکلات این اداره آشنا هستند و امیدواریم با ورود ایشان اولویت حل مشکلات اصلی این وزارتخانه باشد. در مجموع، عملکرد زاهدی وفا را قابل قبول می دانم و با توجه به سوابق و عملکرد او، او شانس زیادی برای کسب رای اعتماد در مجلس دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: زاهدی وفا در مدت زمان کوتاهی امور بازنشستگان را سامان داد.

‘کیومرث سرمدی’ با اشاره به عملکرد زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس، گفت: زاهدی وفا در سه ماهی که مسئولیت این وزارتخانه را برعهده داشته عملکرد خوبی داشته و توانسته بسیاری از آنها را ساماندهی کند. امور یکی از اقدامات بزرگ زاهدی وفا در دوران تصدی مسئولیت خود در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ساماندهی امور مستمری بگیران بود که کار بزرگی محسوب می شود. باید در نظر داشت که مشکلات وزارت کار و رفاه اجتماعی زیاد است و نمی توان در مدت کوتاه سه ماهه همه پرونده ها را سامان داد. زاهدی وفا در این مدت کوتاه توانست امور وزارت کار را اداره کند و هر چه بیشتر امور را سامان دهد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: زاهدی وفا به مشکلات وزارت کار واقف است/ فرصت آزمون و خطا وجود ندارد

«حسن لطفی» گفت: به نظر می رسد زاهدی وفا در دوران تصدی وزارت تعاون نشان داده است که برای این وزارتخانه احترام کامل دارد و مشکلات و چالش های اقتصادی صندوق های بازنشستگی را به خوبی می داند.زاهدی وفا، اقتصاددان است و برنامه ریزی کامل برای اداره این وزارتخانه است و معتقدم در انتخاب مدیران این وزارتخانه جای آزمون و خطا وجود ندارد. زیرا اگر به زاهدی وفا رای اعتماد داده نشود، مجدداً وزارت کار توسط ناظر دیگری اداره می شود و چنین وضعیتی عملاً به ضرر مردم و گروه های پایین دستی و فرصت های موجود برای ارتقای مسئولیت های محوله به این وزارتخانه خواهد بود. زاهدی وفا از تجربه و تخصص لازم برای اداره این وزارتخانه برخوردار است و امیدوارم پس از رای اعتماد مجلس، چالش های پیش روی این وزارتخانه را برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید