پرسپولیس این استقلال را مثل آب می خورد

پرسپولیس این استقلال را مثل آب می خورد

جمشید شاه محمدی، مهاجم سابق پرسپولیس گفت: دربی شرایط خاص خود را دارد و پیش بینی آن بسیار سخت است اما اینکه بازیکنان باتجربه و ستاره های بیشتری در تیم پرسپولیس حضور دارند. به نظر من اگر یکی یکی بشماریم دست یحیی گل محمدی از جواد نکونام بازتر است و بر این اساس این بازیکنان می توانند نتیجه دربی را رقم بزنند و حتی معتقدم پرسپولیس می تواند مثل آب خوردن این استقلال را برد و شانس خود را افزایش دهد. برای قهرمانی فصل و امیدوارم پایان فصل بیشتر شود.

وی ادامه داد: اگر دقت کرده باشید پرسپولیس ستاره هایی مانند علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، گئورگی گلسیانی، مهدی ترابی، سعید صادقی، سروش رفیعی و حتی امید عالیشاه را در اختیار دارد که استقلالی ها فاقد آن هستند. در دربی ستاره ها سرنوشت بازی را رقم می زنند و به همین دلیل فکر می کنم پرسپولیس در این دیدار پیروز شود. این ستاره ها تجربه زیادی در دربی و لیگ برتر دارند و می توانند در دربی پیش رو تیم استقلال را با مشکل مواجه کنند.

مهاجم اسبق پرسپولیس ضمن پیش بینی پیروزی تیم محبوبش خاطرنشان کرد: به نظرم تیم پرسپولیس می تواند با نتیجه 2 بر صفر دربی را برنده شود. فرقی نمی کند چه کسی گل بزند و واقعا نمی توان پیش بینی کرد چه کسی بهترین گلزن دربی است، اما اختلاف پرسپولیس و استقلال 2 گل است. البته یحیی گل محمدی که سابقه حضور در لیگ برتر و داربیتو را دارد خوب می داند که تیمش نباید هیجانی و عجولانه بازی کند و باید با ارائه یک بازی منطقی پیروز شود. این استقلال را می توان شکست داد چون تقریبا همین بازیکنان فصل گذشته در این تیم بازی می کردند. پرسپولیس در فصل گذشته موفق شد استقلال را شکست دهد که مهدی کایدی و محمد محبی دو ستاره بودند اما در حال حاضر هیچ کدام برای پرسپولیس بازی نمی کنند. بنابراین دیدار استقلال و جواد نکونام با پرسپولیس بسیار سخت خواهد بود.

شاه محمدی همچنین خاطرنشان کرد: همه می دانند که دربی بازیکنان دربی باز می خواهد و از این نظر پرسپولیس بازیکنان دربی بازتری دارد. مثلا اگر اشتباه نکنم امید عالیشاه و گئورگی گلسیانی در دربی های گذشته هر کدام 2 گل به ثمر رساندند و داشتن چنین بازیکنانی نعمت بزرگی برای یحیی گل محمدی است. البته دوست داریم وحید امیری در این دربی حضور داشته باشد اما امید عالیشاه یا محمد عمری به راحتی جای او را می گیرند. وحید امیری یک فوتبالیست واقعا خاص است که هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی مورد تایید همه است. شنیدم نه تنها به دربی نمی رسد، بلکه جام ملت های آسیا را هم از دست می دهد که خبر ناراحت کننده ای است. او بازیکنی شایسته و با اخلاق اما کمی خوش شانس است که در آستانه مسابقات جهانی مصدوم شد و نتوانست با تمام توان در این مسابقات شرکت کند. برای وحید امیری آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم هر چه زودتر به میادین رسمی بازگردد.

وی درباره احتمال استفاده از VAR در دربی نیز بیان کرد: هنوز متوجه نشدم چرا زودتر از تکنولوژی کمک داور تصویری استفاده نمی کردیم و حالا باید از فیفا بخواهیم که اجازه دهد در یک مسابقه از آن استفاده کنیم! متأسفانه ما برای کوچکترین چیزها برنامه ای نداریم و تعجب می کنم که چگونه می توانیم نامزد بهترین فدراسیون فوتبال آسیا شویم؟ به هر حال، آیا زمانی که ژاپن، قطر، عربستان سعودی، استرالیا، کره جنوبی و حتی ازبکستان و امارات متحده عربی و غیره امکان پذیر است. این همه زحمت کشیده و پیشرفت کرده ایم، آیا باید نامزد شویم؟ ما که هنوز موفق به پیاده سازی VAR نشده ایم و برای فیفا دعا می کنیم؟ به شخصه معتقدم اگر فیفا این اجازه را بدهد، عالی خواهد بود. شاید این اتفاق مردان را به خود بیاورد و اقدامات لازم را برای معرفی این فناوری انجام دهند.

جمشید شاه محمدی در پایان گفت: من به عنوان یک فوتبالدوست خیلی دوست دارم این دربی برای تماشاگران جذاب، زیبا و لذت بخش باشد و در نهایت البته پرسپولیس محبوبم می تواند استقلال را با اختلاف 2 گل شکست دهد!