پیام‌های موضع گیری معنادار اتمی”کمال خرازی”

خبرگزاری موج گزارش می دهد:

کمال حرازی، وزیر امور خارجه سابق و رئیس فعلی شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در گفتگو با شبکه الجزیره، موضعی اساسی با محوریت برنامه هسته ای کشورمان ارائه کرد. وی در بخشی از سخنان خود گفت که در صورت تهدید موجودیت ایران، ایران چاره ای جز تغییر دکترین هسته ای خود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج


اخیرا «کمال حرازی» وزیر امور خارجه سابق و رئیس فعلی شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در گفتگو با شبکه الجزیره موضع معناداری را با محوریت برنامه هسته ای کشورمان مطرح کرده است. وی در بخشی از سخنان خود گفت: در صورت تهدید موجودیت ایران، ایران چاره ای جز تغییر دکترین هسته ای خود نخواهد داشت.

به بیان ساده، ایران در مسیر دستیابی به سلاح هسته ای قرار خواهد گرفت. موضعی که با واکنش گسترده بین المللی همراه شد و حتی کاخ سفید نیز به آن واکنش نشان داد. اما این موضع رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان 3 لحظه و پیام کلیدی را به همراه دارد.

اولین، کمال هورزی وی در سخنان خود تاکید کرد که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نیست، اما اقدامات مخرب و غیر سازنده قدرت های خارجی و تهدید موجودیت ایران، کشورمان را مجبور به تغییر دکترین هسته ای خواهد کرد. در این زمینه، بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که ایران با کارت هسته ای خود بازی ظریفی را انجام می دهد. بازی ای که ایران خود را در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای قرار می دهد، اما از حرکت به سمت آن سرباز می زند و در واقع از مزایای یک قدرت هسته ای بهره می برد. معادله ای که به اعتقاد بسیاری از منظر بین المللی حرکتی هوشمندانه، منطقی و ارزان از سوی تهران است.

دومین اینکه مواضع اخیر رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان مرز جدیدی را پس از اجرای عملیات تهاجمی الاقصی در 16 مهر 2023 یا عملیات گسترده موشکی و پهپادی کشورمان به سمت سرزمین های اشغالی ترسیم می کند. . در این راستا ایران با تمرکز بر تقویت قدرت بازدارندگی در مقابل رقبا و دشمنان، کارت جدیدی را بازی کرده است. موضوعی که اگر با بی تفاوتی از سوی آنها مواجه شود، در نهایت آنها را به چالش می کشد و مشکل ایجاد می کند.

و در نهایت سوم موضع اخیر رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان واکنشی قاطع به مواضع اخیر برخی از مقامات ارشد رژیم اشغالگر قدس بود که مکررا کشورمان را تهدید به حمله اتمی یا پیشنهاد حمله فوری به کشورمان کردند. مراکز هسته ای کشور

در این راستا تهران به صراحت این پیام را به کشورهای مختلف رسانده است که هر اقدامی که علیه منافع ایران انجام دهند بهایی دارد و بی توجهی به آن ممکن است منجر به صدور صورت حساب های سنگین برای طیف و جریان های مخالف کشورمان شود.

معضلی که حداقل در شرایط کنونی جریان های رقیب و دشمن ایران توان مقابله با آن را ندارند و حتی اخیرا شاهد بودیم که مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی و تعدادی از قدرت های غربی از شدت و وسعت … مواضع آنها مبنی بر اینکه از سرگیری مذاکرات هسته ای با ایران ضروری است، افزودند. معادله ای که نشان می دهد پیام جدی و قاطع تهران را نیز دریافت کرده اند.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها