با توسل های ضدانقلاب چیزی به دست نیامد/ موضع گیری در برابر شورشیان وظیفه همه املاک است


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: 27.08.1401
کد خبر: 1911925

در خطبه های نماز جمعه شهرستان های آذربایجان غربی آمده است;

آئین مذهبی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و موضوعات مربوط به مشکلات این روز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ؛ نماز جمعه در شهرها و مناطق آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه در خصوص موضوعات این روز سخنرانی کردند که به شرح زیر است.


در درخواست های ضدانقلاب چیزی به دست نیامد/ موضع گیری در برابر شورشیان وظیفه همه املاک است

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: امروز کسانی که زیر سایه نظام جمهوری اسلامی ایران به سر سفره مسئولیت و قدرت رسیده اند باید اعلام کنند. موضع ایشان در قبال اغتشاشات مقام معظم رهبری تاکید کردند که همه باید در قبال این حوادث اخیر موضع خود را اعلام کنند. چرا برخی از کارمندان موقعیت خود را تبلیغ نمی کنند؟

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فراخوان ضدانقلاب برای برگزاری جلسات و اغتشاشات و اغتشاشات در سه روز گذشته یادآور شد: با همه تلاش ها به نتیجه ای نرسیدند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای رسمی، مجموع افراد درگیر در اغتشاشات در سراسر کشور به 300 هزار نفر نمی رسد، اما امپراتوری رسانه ای غرب نشان می دهد که انسان احساس می کند ایران سقوط کرده است، بنابراین نیروی انتظامی و مقامات قضایی برخورد جدی و قاطع با افرادی که به بیت المال و اماکن عمومی آسیب می رسانند و آسیب می رسانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: شهدای حافظ امنیت، شهید مهدی عزنا عشری از سربازان گمنام امام زمان (عج) و شهید رحیم سحابی که امروز تشییع می شوند، با خدا معامله کردند.

وی ادامه داد: افرادی که به مساجد، قرآن، حجاب حمله می کنند، آیا این افراد مسلمان هستند؟ امروز حق و باطل به خوبی روشن و آشکار شده و روز به روز آشکارتر می شود، هر کس مسلمان است باید با مشرکان روبرو شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: امام خمینی (ره) با نگاه بصیرانه دستور تشکیل بسیج را دادند. در 8 سال دفاع مقدس شاهد رشادت های بسیجی بودیم که چگونه از نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.

قریشی بیان کرد: همه مسئولان باید از بسیج حمایت کنند، امروز بسیج در دو عرصه سخت و نرم حضور دارد، باید از ظرفیت بسیج در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… استفاده کنند.

وی عقلانیت را یکی از معیارهای مهم شناخت ادیان مختلف می داند و می گوید: دیندار اگر عاقل نباشد، دیندار نیست. به طور کلی دینی که ملاک آن مبتنی بر عقل و تفکر نباشد، دین نیست.

امام جمعه ارومیه گفت: مؤمن دنیا و آخرت خود را بر اساس عقلانیت می سازد، طرز فکر انسان نسبت به همسایه، جامعه و… چه کار زشت و چه خوب انجام دهد بر اساس عقل و تفکر است.

وی با اشاره به اینکه عقلانیت باید در زندگی مردم نفوذ کند، گفت: مسلمانان باید از نصایح و نظرات دیگران استفاده کنند و بهترین نظر را انتخاب کنند، مسلمانان نباید اعتماد به نفس داشته باشند و باید از نظرات دیگران نیز استفاده کنند.


دشمنان به دنبال سوریه ای کردن ایران هستند

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به نقش دشمنان در قیام های اخیر گفت: بازیگران اصلی قیام های اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی و بردگان منطقه ای آنها هستند. مانند رژیم سعودی

امام جمعه میاندوآب با اشاره به تشکیل اتاق فکر گروه های مخالف جمهوری اسلامی با حمایت دلارهای سعودی افزود: شیطان بزرگ آمریکا نیز در این آشفتگی ها نقش مهم و برجسته ای دارد و این را می توان مشاهده کرد. در اظهارات مقامات آمریکایی در حمایت از اغتشاشات.» شاهد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نیز نقش عمده ای در اغتشاشات و تشدید آن داشت، گفت: رژیم صهیونیستی آشکارا از اغتشاشات حمایت کرد و سرویس های جاسوسی رژیم منحوس صهیونیستی در این زمینه نقش آفرینی و فعال بودند.

حسن زاده با اشاره به نقش آل سعود در ناآرامی های ایران تصریح کرد: رژیم آل سعود که نقش گاو نقدی را بازی می کند، مسئولیت تامین مالی و تامین تجهیزات نظامی گروه های تجزیه طلب در ناآرامی ها را بر عهده دارد.

امام جمعه میاندوآب همچنین به فعالیت های رسانه ای دشمنان در جریان اغتشاشات اشاره کرد و افزود: دشمن در فضای رسانه ای از امپراطوری رسانه ای خود استفاده کرده و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته است و در این راستا تبلیغات گسترده ای انجام می دهد. لازم است در این جنگ رسانه ای دشمنان هوشیار و بصیر باشیم.

وی با بیان اینکه نقشه دشمن سوری شدن ایران است، گفت: روند اغتشاشات و حوادث نشان دهنده نقشه های دشمن برای سوریه ای شدن ایران است.

حسن زاده با اشاره به اینکه دشمن در ناآرامی های اخیر به دنبال تضعیف نیروی انتظامی بود، تصریح کرد: اگر نیروی انتظامی تضعیف شود کشور دچار هرج و مرج می شود و این رویکردی است که در سوریه دارند.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: در سوریه محور یهودی-غربی-عربی به ویژه کردها را مورد توجه قرار داده است و در ناآرامی های اخیر در کشورمان نیز شاهد تمرکز دشمن بر اقوام بوده ایم.


نقشه دشمن این است که ایران را سوریه ای کند

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با بیان اینکه دشمنی از جمله مفاهیمی است که در آیات و روایات اسلامی به آن توجه شده است و تبر از سوی دشمن که نیازمند دانستن دشمن، جزو فروع دین است.

امام جمعه چهاربرج افزود: شناخت انواع ترفندهای دشمن و معرفی و اطلاع رسانی به مردم ضروری است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا دشمن درجه یک همه ملت ها به ویژه ملت ایران است، گفت: آمریکا که متجاوزترین کشور جهان در یک قرن گذشته بوده است، به دنبال کنترل و مهار انقلاب و در صورت امکان است. وی برای تغییر رژیم در ایران از ابتدای انقلاب اسلامی، از روش‌های مختلف از جنگ سخت گرفته تا نفوذ نرم برای مقابله با ایران، به این نوع جنگ ترکیبی یا ترکیبی روی آورد و اخیراً با استفاده از اکثر موارد این نبرد را علیه ایران آغاز کرد. عواملی که این نوع جنگ را تشکیل می دهند.

جلالی اهداف آمریکا را برای جنگ ترکیبی علیه ایران برشمرد و تصریح کرد: آمریکا در کوتاه مدت با راه اندازی جنگ نیابتی در منطقه، کشاندن جنگ به مرزهای ایران و با تقویت و حمایت از گروه های تروریستی به دنبال سردرگمی و مستاصل کردن ایران است. .

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه آمریکا در میان مدت به دنبال فرصت طلبی از ضعف های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی ایران در دفاع از خود است، افزود: در بلندمدت نیز به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی برای پذیرش تغییر است. در سیاست کلان خود، از جمله جدایی دین، این از حکومت است.

وی گفت: آمریکا در جنگ ترکیبی اخیر خود از مواردی مانند استراتژی اقتصادی و تحریم، جنگ سایبری، اطلاعات، جنگ نامنظم در منطقه، حمایت شورشیان، دیپلماسی و … استفاده می کند.

جلالی با اشاره به اغتشاشات اخیر تصریح کرد: بررسی روند اغتشاشات اخیر و حادثه تروریستی زاهدان نشان می دهد که دشمن قصد دارد ایران را سوریه ای کند.

امام جمعه چهاربرج اغتشاشات و حوادث تروریستی امسال را معطوف به تضعیف نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: در واقع بی اعتباری نیروی انتظامی باعث هرج و مرج بیشتر در کشور می شود و نمی توان بحران و اغتشاشات را مدیریت کرد و همچنان که در نتیجه زمان اعتراضات تمدید خواهد شد که همان رویکردی بود که در سوریه اتفاق افتاد و حکومت در دست دولت سوریه از دست رفت.

وی افزود: در سوریه محور یهودی-غربی-عربی تمرکز زیادی بر اقوام به ویژه قوم کرد داشت و در کشور ما نیز در این مدت بر فعال شدن اقوام تمرکز ویژه ای داشت.

جلالی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی تحت «دکترین پیرامونی» طرح وحدت با دولت ها و اقلیت های قومی-مذهبی را سرلوحه سیاست خارجی خود قرار داده و با اقلیت های قومی- مذهبی یک منطقه ارتباط برقرار کرده است، تصریح کرد: : بنابراین می توان نتیجه گرفت که مدل سوریه ای شدن کشورها از نظر صهیونیست ها یک استراتژی اساسی است که برای کشورهای محور مقاومت در نظر گرفته شده است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه اخیرا پس از کار بر روی کردها و بلوچ ها به موضوع جهان ترک پرداخته و با نفوذ صهیونیسم در کشورهای ترک زبان منطقه و تحریک اردوغان به دنبال تحقق اهداف خود بوده است، گفت: ایران اسلامی در مقایسه با ائتلاف نظامی ترکیه و آذربایجان و فعالیت‌های نظامی و اطلاعاتی اسرائیل در نزدیکی مرز ایران و آذربایجان هشدار داد که ما تمام فعالیت‌های شما را رصد می‌کنیم و هر حرکتی که به امنیت ایران لطمه بزند به شدت مورد توجه طرف مقابل قرار خواهد گرفت.

وی گفت: ما آذری زبانان کشور مقتدر ایران اسلامی به علی اف و اردوغان اعلام می کنیم اگر می خواهید شیطنت و شیطنت کنید و در مقابل ایران اسلامی اشتباه کنید با مشت های پولادین جوانان آذربایجانی روبرو خواهید شد.

جلالی تصریح کرد: ما و جوانان دوستدار و حامی استان در ترکیه و آذربایجان باکو می دانیم که ارباب صهیونیست شما پشت این قضایا است و به شما توصیه می کنیم به این سگ هار فضا بدهید، روزی پنجه های شما را به دست خواهد آورد که شما تاریخ انقضا به پایان رسیده است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید