پیام تاج به مناسبت درگذشت فرانتس بکن باوئر

پیام تاج به مناسبت درگذشت فرانتس بکن باوئر

پیام تسلیت مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران در پی درگذشت فرانتس بکن باوئر به این شرح است:

رئیس محترم فدراسیون فوتبال آلمان

من از مرگ فرانتس بکن باوئر، اسطوره فوتبال آلمان و یکی از مشهورترین بازیکنان، مربیان و مدیران فوتبال جهان مطلع شدم.

فرانتس بکن باوئر به لطف تکنیک، توانایی در خوانش بازی، قدرت مدیریتی و رفتارش، تصویری باشکوه در ذهن هواداران فوتبال ایران به جای گذاشت. به همین دلیل از دست دادن این اسطوره غم بزرگی برای دنیای فوتبال است.

عکس بکن باوئر با کتف شکسته در بازی با ایتالیا در جام جهانی 1970 یکی از نمادین ترین عکس های تاریخ فوتبال است که عشق، علاقه و وفاداری این چهره بزرگ را به تیم ملی آلمان و مردم آلمان نشان می دهد. این کشور را به نمادی برای نسل های آینده تبدیل کرد.

در سال 1972 فرانتس بکن باوئر به عنوان بازیکن تیم بایرن مونیخ به ایران سفر کرد و در یک بازی دوستانه شرکت کرد و زمانی که رئیس کمیته برگزاری جام جهانی 2006 آلمان بود برای استقبال و دعوت از تیم ملی به ایران آمد. ایران برای حضور در جام جهانی و از مهمان نوازی مردم ایران و اشتیاق آنها برای حمایت از فوتبال قدردانی کرد.

می دانیم که دنیای فوتبال یکی از افراد گرانقدر خود را که به این ورزش اعتبار بخشید از دست داده است، بنابراین این پیام را از خانواده بزرگ فوتبال ایران با احترام فراوان می فرستم.

فقدان این شخص را به جنابعالی، خانواده محترم ایشان و جامعه فوتبال آلمان تسلیت می گویم و برای ایشان آرزوی آرامش ابدی دارم.

مهدی تاج

رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران