چهارمین مرحله طرح پویش مردمی کودکان سایبری در تهران اجرا شد

رئیس پلیس فتا کلانشهر:

به گفته رئیس اداره تولید و تبادل اطلاعات پلیس فرماندهی انتظامی استان تهران، چهارمین مرحله از کمپین محبوب کودکان سایبری توسط پلیس فتا پایتخت به همراه پلیس فتا کشور اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری موج


سرهنگ داوود معظمی گودرزی اظهار داشت: چهارمین مرحله از کمپین مردمی کودکان سایبری در تهران برای افزایش آگاهی عمومی از خطرات. فضای سایبری برای کودکان از 18 تا 24 دسامبر با شعار ” پلیس سایبری ایران «حمایت از کودکان در فضای مجازی» در سراسر کشور و با حمایت پلیس فتا و سایر نهادها در حوزه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به صورت ویژه برگزار می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری صمیمانه و همه جانبه سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی کشور در اجرای این کمپین گفت: در همین ارتباط جلسه مشورتی و هماهنگی نیز با حضور روسای محترم دستگاه های فرهنگی و فرهنگی برگزار شد. مرتبط با مشکل در پلیس فتای گلیم تهران آسیب ها و تهدیدات مربوط به حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مطرح شد، راهکارهای لازم و ظرفیت دستگاه های مختلف برای هم افزایی در کمپین کودکان سایبری ارائه شد.

این افسر پلیس افزود: این کمپین یکی از اقدامات مهم پیشگیرانه سایبری پلیس فتا در سال 1402 برای ارتقای آگاهی اجتماعی در خصوص استفاده صحیح دانش آموزان از فضای مجازی، کاهش شکاف دیجیتالی والدین و فرزندان و جلوگیری از آسیب های ناشی از استفاده از فضای مجازی است. فضای مجازی نادرست است. برای کودکان، ارتقای سطح توجه مردم و رسانه ها به معضل کودکان سایبری، ارتقای سطح دانش و مهارت های مناسب و موثر در مورد فضای مجازی و راهکارهای موثر برای ایمنی کودکان در این فضا و همچنین ایجاد مسئولیت اجتماعی در فرم انتشار محتوای آموزشی در رسانه های نوین و سازمان های اطلاع رسانی کشور پرداخت خواهد شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه اثربخشی این طرح بدون حمایت خانواده ها امکان پذیر نیست، افزود: عدم آشنایی خانواده ها با خطرات فضای مجازی و استفاده نکردن از راهکارهای ایمن باعث آسیب های جسمی و روحی شده است. کودکان و والدین باید اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان از فرصت های موجود در فضای مجازی استفاده کنند، دانش سایبری خود را ارتقا دهند و در کنار فرزندان خود باشند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه در اجرای کمپین کودکان سایبری برای هر روز یک موضوع به صورت اختصاصی پرداخته می شود، خاطرنشان کرد: روز اول «کودکان، امنیت فضای مجازی»، روز دوم «خانواده، فرزندپروری فضای مجازی» و روز سوم «فرزندان، امنیت فضای مجازی» و «فرزندان فضای مجازی» و «فرزندان فضای مجازی» روز سوم خواهد بود. روز “دوستان، بازی”، روز چهارم “مدرسه، آموزش سایبری”، روز پنجم “جامعه، فرهنگ سایبری”، روز ششم “سکوها، مسئولیت اجتماعی” خواهد بود. و روز هفتم «پلیس فتا، حامی سایبری کودکان» خواهد بود.

این مرجع سایبری تصریح کرد: عدم آشنایی خانواده ها با خطرات فضای مجازی و استفاده نکردن از راهکارهای ایمن آسیب های جسمی و روحی را به کودکان وارد کرده است و والدین باید با ارتقای سطح دانش سایبری و همراهی فرزندان خود از فرصت های فضای مجازی استفاده کنند. لازم است موارد مشکوک را از طریق مرکز اورژانس سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir به صورت 24 ساعته با همکاران خود گزارش دهید.



آیا این خبر مفید بود؟