کتابخانه آیت‌الله دستغیب شیراز بازگشایی شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس

کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب، قدیمی ترین کتابخانه عمومی شیراز پس از بازطراحی، بازسازی و تجهیز کامل همزمان با دهه کرامت و روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی. و ارشاد اسلامی، نماینده ولی قانونی در استان، استاندار فارس و برخی دیگر از مسئولان کشوری و استانی بازگشایی شدند.

تسریع در ساخت کتابخانه و سالن مرکزی

بازگشایی کتابخانه شهید دستغیب شیراز

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب شیراز گفت: تلاش هایی که برای بازگشایی این کتابخانه انجام شده قابل توجه است، پیش از این از این مکان بازدید کردیم. سال و در آن زمان کار به صورت مرحله ای بود. روزهای ابتدایی بود و انتظار نداشتیم این پروژه به این زودی اتفاق بیفتد، اتمام آن نشان از تلاش کارکنان فارس و حمایت و پیگیری دارد. فرماندار.

وی با بیان اینکه این مجموعه در نقطه ای تاریخی و فرهنگی از شهر در دسترس شهروندان است، گفت: همه ما به شهر شیراز و داشته های تاریخی و فرهنگی آن افتخار می کنیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه این کتابخانه به نام شهید دستگیب شیرازی نامگذاری شده است، گفت: شهید دستگیب نویسنده ای فرهنگی، تندخو و خوش خط بود که حق بزرگی بر گردن همه ایرانیان دارد. ما هم خواننده کتاب هایش بودیم.

اسماعیلی تصریح کرد: در مقطعی با مطالعه کتاب ها و داستان های شگفت انگیز او به همه اطلاعات دینی دست یافتیم. فضیلت شهادت دستغیب کم نظیر است و از دیگر فضیلت های این شهید، تألیف اوست.

وی با اشاره به ساخت نهاد کتابخانه مرکزی در شیراز گفت: در سفر استانی که سال گذشته باید به استان فارس سفر می کردیم، تلاش های زیادی برای تصویب مصوبه نهاد کتابخانه مرکزی شیراز انجام شد. همکاری وزارت نفت باید از محل تولید شروع شود.

اسماعیلی ابراز کرد: امیدواریم هر چه سریعتر نقدینگی لازم فراهم شود تا مجموعه باشکوهی در خور شأن شهر شیراز راه اندازی، افتتاح و به مردم عرضه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تالار مرکزی شیراز گفت: اقدامات لازم برای راه اندازی تالار مرکزی شیراز در حال انجام است. من همیشه برای اجرای این اقدامات پیگیر هستم و امیدواریم به زودی این مکان در اختیار مردم فرهنگ دوست شیراز قرار گیرد.»

وی ضمن تشکر از خدمات مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی فارس گفت: مدیرکل این استان یکی از بهترین مدیران فرهنگ و ارشاد کشور است که با جدیت اهداف و ماموریت های فرهنگی را در استان دنبال می کند. با این ترکیب مدیریتی بسیار خوب و با حمایت نهاد ولی فقیه در این سه سال تاخیرهای زیادی جبران شده است و امیدواریم به جایی برسیم که همه مدیران از ظرفیت این استان بهره مند شوند و به آنچه که دارد افتخار کنند. دارد.

کتابخانه شهید دستغیب برای مردم استان خاطره انگیز است

بازگشایی کتابخانه شهید دستغیب شیراز

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت ششمین سالگرد دعای امین ولایت گفت: این کتابخانه برای مردم استان خاطره انگیز است.

استاندار فارس افزود: این کتابخانه 80 سال پیش تاسیس شده و با روشی نوین اداره می شود و می تواند با جذابیت بیشتری برای جوانان و حتی کودکان استفاده شود.

ایمانیه با بیان اینکه این کتابخانه در بخش مرکزی شهر شیراز که بناهای دوران زندیه در آن قرار دارد و بازسازی آن در دولت سیزدهم انجام شد، گفت: امشب می خواهیم از وزیر محترم مژده بشنویم. درباره آغاز ساخت کتابخانه مرکزی شیراز.

بازگشایی کتابخانه شهید دستغیب شیراز

بازگشایی کتابخانه شهید دستغیب شیراز

بازگشایی کتابخانه شهید دستغیب شیراز

بازگشایی کتابخانه شهید دستغیب شیراز

بازگشایی کتابخانه شهید دستغیب شیراز

بازگشایی کتابخانه شهید دستغیب شیراز

بازگشایی کتابخانه شهید دستغیب شیراز

بازگشایی کتابخانه شهید دستغیب شیراز


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها