کریستیانو رونالدو پردرآمدترین ورزشکار سال ۲۰۲۳ جهان شد

انتقال به عربستان سعودی برای رونالدو بسیار موثر بود و در مجموع حدود 200 میلیون یورو در هر فصل برای فوق ستاره پرتغالی به ارمغان آورد. به این موارد محبوبیت رونالدو را نیز اضافه کنید که قراردادهای تبلیغاتی پرسودی امضا کرده است. او تنها در اینستاگرام 615 میلیون دنبال کننده دارد که به رونالدو کمک می کند تا از پست هایش در شبکه های اجتماعی درآمد زیادی کسب کند.

در رده دوم لیونل مسی با 120 میلیون یورو قرار دارد. یکی دیگر از بازیکنان پردرآمد فوتبال امسال، کیلیان امباپه از پاری سن ژرمن است که بر اساس گزارش فوربس، ۱۱۱ میلیون یورو درآمد داشت.

نکته جالبی هم وجود دارد و آن این است که یک ورزشکار بازنشسته همچنان جزو 10 پردرآمد است! این بدان معناست که راجر فدرر 42 ساله، اسطوره تنیس که در سال 2022 بازنشسته می شود، امسال حدود 88 میلیون یورو درآمد داشته است!

همچنین سرنا ویلیامز ستاره تنیس آمریکایی همچنان از درآمد و درآمد بالایی در دنیای حرفه ای برخوردار است. او در سال 2023 حدود 41.5 میلیون یورو درآمد داشت که او را به ثروتمندترین ورزشکار زن در این لیست تبدیل کرد.

ثروتمندترین بسکتبالیست لبرون جیمز 38 ساله است که 110 میلیون یورو درآمد داشته و در رده چهارم قرار دارد و بعد از آن کانلو آلوارز بوکسور 33 ساله با 101 میلیون یورو درآمد دارد.