سال 1400 برای زنان جانباز و ورزشکار سال پرافتخار بود / در سال جدید به دنبال موفقیت در پاراآسیا هانگژو و استعدادیابی هستیم


ساعت: 13:28
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820670

اظهارات نایب رئیس فدراسیون ورزش بانوان جانباز و معلول در مورد فعالیت بانوان

نایب رئیس فدراسیون ورزشی بانوان جانباز و معلول گفت: با وجود محدودیت های ولیعهد در سال 1400، بانوان جانباز و ورزشکار دارای معلولیت درخشیدند و اکنون با انگیزه و امید به استقبال قرن جدید آمده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، مویگان نصیری نایب رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در خصوص فعالیت های سال گذشته این فدراسیون گفت: اجازه دهید فدراسیون ها و هیئت های استانی اردوهای تیم ملی را برگزار کنند. و مسابقات در رشته بانوان و اجازه دهیم ورزشکاران ما در رویدادهای مهم بین المللی مانند جام جهانی تیراندازی العین، بازی های پارالمپیک توکیو و بازی های پاراآسیایی بحرین بدرخشند.

وی ادامه داد: سال گذشته ورزشکاران در مسابقات مختلفی شرکت کردند که منجر به کسب مدال های رنگی شد.در مسابقات پاراجهانی العین دو مدال طلا و یک نقره کسب شد. پنج زن در چتربازی و چتربازی بخشی از کاروان پارالمپیک توکیو بودند که یک طلا در تپانچه بادی و رکورد پارالمپیک و یک طلا در پرتاب نیزه و رکوردهای جهانی کسب کردند. بانوان جوان کشورمان آذرماه سال گذشته برای حضور در بازی های پاراآسیایی راهی بحرین شدند و پر از مدال های رنگارنگ به کشور بازگشتند. زنان ما نیز ما را با بازی های پارالمپیک زمستانی چین آشنا کردند. اکنون در تلاش هستیم تا با برگزاری اردوهای منظم و ارزیابی های ملی، فضایی را برای بانوان فراهم کنیم تا در رقابت های پیش رو به ویژه در بازی های هانگژو چین به درخشش خود ادامه دهند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون افزود: در سال 1400 علاوه بر برگزاری 43 مرحله اردوی آماده سازی تیم های ملی در رده های سنی جوانان و بزرگسالان، 5 دوره مسابقات قهرمانی کشور در رشته های بوچیا، چتربازی (نوجوانان و بزرگسالان)، پارادوکس (جوانان و بزرگسالان در دو دوره مجزا)، پاراگلایدر (جوانان و بزرگسالان مشاهده شده) IPC) و دو دوره مسابقات باشگاهی در رشته های بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته (لیگ برتر) برگزار شد که خوشبختانه بانوان کشورمان حضور پررنگی در این مسابقات داشتند. انتخابی تیم های ملی پارادوکس و پاراگلایدر نیز از جمله مسابقات داخلی سال گذشته این رشته بود.

نصیری گفت: در سال گذشته دوره های متعددی در حوزه آموزش برگزار شده است که در مجموع 372 نفر از بانوان به صورت فعال در این دوره ها شرکت کرده و در زمینه های مربیگری، داوری و کلاس های آموزشی برای افزایش دانش در سطح داخلی و بین المللی شرکت کرده اند.

معاون بانوان رئیس جمهور برگزاری اردوهای تیم ملی و حضور پررنگ در بازی های پاراآسیایی هانگزو را از اهداف اصلی ورزش بانوان در سال جدید دانست و گفت: اردوهای آمادگی تیم های ملی برای حضور در این رقابت ها از سال گذشته آغاز شد. ادامه داد تا تیم ملی کشورمان برای حضور در بازی های پاراآسیایی آمادگی کامل داشته باشد. امسال علاوه بر تلاش برای موفقیت در بازی‌های هانگژو چین، توسعه کمی و کیفی ورزش‌های همگانی و مسابقات قهرمانی بانوان را در اولویت قرار داده‌ایم و توجه ویژه‌ای به آموزش و توانمندسازی مربیان، داوران، همکلاسی‌ها و کارکنان آموزش حرفه‌ای داشته‌ایم. . با برنامه ریزی مناسب

وی گفت: از دیگر اولویت ها و اهداف سال 1340 استعدادیابی و شناسایی بانوان جوان در استان ها برای حمایت و جوان سازی تیم های ملی در عرصه های مختلف است. این موضوع قبلا مورد توجه بانوان قرار گرفته بود و نتیجه آن در مسابقات سال گذشته بحرین دیده شد. در حال حاضر شاهد حضور چند زن جوان در تیم های ملی اعزامی به بازی های پاراآسیایی هانگزو هستیم.

نصیری بیان کرد: خوشبختانه مسئولان فدراسیون و هیات های استانی توجه ویژه ای به زیرساخت های ورزشی، استفاده مناسب از امکانات موجود و توزیع سالن های ورزشی برای بانوان و تامین تجهیزات تخصصی ورزشی مورد نیاز بانوان دارند تا زمینه رشد و توسعه فراهم شود. ورزش بانوان».

نایب رئیس بانوان فدراسیون در پایان گفت: با توجه به تاکید ویژه رئیس فدراسیون بر حمایت همه جانبه از بانوان جانباز و ورزش دارای معلولیت در کشور، تلاش می کنیم تا شاهد حضور فعال بانوان در رویدادهای ورزشی همگانی باشیم. قهرمانی و حضور پررنگ در عرصه بین المللی باش و با حمایت از بانوان، فرصت حضور در رشته های مختلف ورزشی را به آنها می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید