دشمن از مکتب اهل بیت و ریشه تاریخی و تمدنی ایران هراس دارد/ ما وارث تاریخ پرافتخار هستیم.


ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908604

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه دشمن از عظمت ملت ایران و مکتب اهل بیت و ریشه تاریخی آن هراس دارد، اظهار داشت: درگیری ما با آنها زیاد است و ملت ما زمینه ساز تشکیل حکومت عادلانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در همایش بزرگداشت روز ملی مازندران که در جوار آستان بنیانگذار نهضت و قیام علوی «امامزاده سلطان محمد کیا» در روستای صالحان از توابع کجور برگزار شد، گفت: ایران امروز به دلیل اینکه مدرسه دینی و فرهنگی برآمده از مازندران به مدرسه ای بزرگ تبدیل شده است و دشمن می خواهد جلوی روشنگری این مدرسه را بگیرد. امروز درگیری ما یک درگیری فرهنگی و تمدنی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آنچه امروز می بینید این است که همه نیروهای شرور منطقه، همه دستگاه های جاسوسی با انواع تاکتیک ها و عملیات روانی با قدرت جلوی روشنگری اینها را به صحنه آورده اند. جنبش فرهنگی

اسماعیلی تاکید کرد: ساده لوحانه است اگر فکر کنیم هدفی که استکبار رسانه ای و امپریالیسم خبری در داخل کشور دنبال می کند یک درگیری سطحی است، اما همه اینها بهانه ای است برای جلوگیری از ظهور این قدرت جدید در جغرافیای سیاسی جهان. ریشه های تاریخی عمیقی دارد و به جایگاه بالایی در نظام بین الملل تبدیل می شود.

وزیر فرهنگ و رهبری گفت: دشمن با دو قطبی‌سازی، تهدید، اغواگری، دروغ‌پردازی و… تلاش می‌کند جامعه یکپارچه ایران را شکافته کند. دشمن از عظمت و قدرت مردم ایران و مکتب اهل بیت(ع) و این ریشه های تاریخی می ترسد و این درگیری یک درگیری بزرگ است، ما بنیانگذار حکومت صالح هستیم و وارد این مرحله تاریخی شدیم. در تضاد با این خبر خوب .

این مسئول تصریح کرد: رسالت تاریخی برپایی حکومت صالحین به امامت امام زمان (عج) بر عهده ماست، لذا نمادگرایی باید بر اساس نظریه این رسالت، برای مازندران بزرگ که بزرگان و نیاکان ما در آن فداکاری کردند. زندگی آنها برای قرن ها، برای انجام این رسالت الهی، این نماد باید تاریخی باشد.

وی با اشاره به آغاز تأسیس حکومت صالحین در قرن سوم هجری گفت: امروز پس از 12 قرن در مسیر تحقق این رسالت هستیم، راهی که پیشینیان ما طی کردند و عمرشان با حسرت به پایان رسید. چرا که تهدیدات تشکیلاتی برای چنین نظام دینی مجاز است، نگذاشتند این نظام در کشور به طور کامل تحقق یابد تا اینکه خمینی کبیر در پاییز 1341 در ایام فاطمیه پرچمدار این رسالت شد، امروز نهضت ما است. 60 ساله و حسینی البقع کسانی که می خواهند جلوی تابش این خورشید دنیا را بگیرند، مانند خفاش در تاریکی هستند. آنها به جایی نخواهند رفت

اسماعیلی در ادامه از نمادسازی و احیای این نهضت تاریخی در هفته مازندران قدردانی کرد و اذعان داشت: شما کار اصلی را انجام داده اید، امیدواریم همه مردم ایران با هر قومیت زیر یک پرچم در راه قله انقلاب اسلامی که به دست امام رسیده است. زمان (عج) دادن

وی ادامه داد: با تمرکز بر محل قیام علویان که امامزاده سلطان محمد کیا است، اولاً مسئله عدالت که یک مفهوم اساسی در حکومت اسلامی است و ثانیاً تجلی آن در این حالت و همچنین عقلانیت و مسئله علم و دانش که با آغاز چنین سلسله هایی شاهد ظهور تمدن نوین اسلامی هستیم. ما در قرن سوم هستیم و پایه های شکل گیری این تمدن بزرگ اسلامی را فراهم می کنند. از این رو به منظور ارج نهادن به حکومتی از پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام)، جشن عدالت، عقلانیت، علم و دانش را در دستور کار قرار داده ایم.

وزیر فرهنگ و رهبری با بیان اینکه مازندران را در یک جمله نمی توان توصیف کرد، به مردم شریف، قدمت دیرینه، فرهنگ باشکوه، مناظر بی نظیر و مظهر الطاف الهی اشاره کرد و گفت: ما مازندران را به خاطر عظمت و عظمت آن می شناسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید