۴۲۵ میلیارد تومان آخرین آمار فروش از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری موج


نهمین نشست خبری روزانه علی رمضانی سخنران سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز جمعه (8 اردیبهشت) با حضور محمد خلج مدیر کمیته مالی و اداری نمایشگاه کتاب و محمد احمدی فنی برگزار شد. و معاون بازرگانی شرکت ملی پست ایران در ستاد اجرایی.

رمضانی در ابتدای این نشست به حضور بازدیدکنندگان از ساعتی قبل از افتتاح درب نمایشگاه و تلاش شرکت ملی پست در نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و گفت: این شرکت بسته ها و کتاب های پستی را به موقع به مردم تحویل می دهد.

وی در خصوص برنامه فرهنگی نمایشگاه کتاب در روز جمعه تصریح کرد: 44 نشست در هشت سالن مختلف نمایشگاه برگزار می شود و تا پایان امروز تعداد نشست ها به 340 می رسد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب با اشاره به نظرسنجی در روز نهم نمایشگاه گفت: در پاسخ به این سوال که کتاب های خود را در طول سال از کجا تهیه می کنید، 60 درصد گفتند که کتاب های خود را از نمایشگاه فیزیکی تهیه می کنند. و این نشان دهنده جایگاه ویژه نمایشگاه کتاب تهران در بین عموم مردم است.

رمضانی گفت: برخی در پاسخ به این سوال که نمایشگاه کتاب شما را یاد چه چیزی می اندازد، عده ای گفتند خانه که محل آرامش، آسایش و امنیت است، عده ای باغ، عده ای بهشت ​​و عده ای دیگر نمایشگاه گفتند. به آن تفرجگاه می گویند و برخی آن را عالم کتاب و کیهان خود می نامند.

وی یادآور شد: مردم به روز نهم از 100 نمره 74 را دادند.

سخنگوی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در ادامه به میزان فروش کتاب تا پایان روز نهم در بخش حضوری اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه 279 میلیارد تومان فروش داشته که 194 میلیارد تومان از طریق آن به فروش رسیده است. درگاه های رسمی و ۸۵ میلیارد تومان از طریق درگاه های غیر رسمی و کارت به کارت. در بخش مجازی نیز 146 میلیارد تومان فروش داشتیم که 108 میلیارد تومان سهم ناشران و 38 میلیارد تومان سهم کتابفروشی ها بوده است. مجموع فروش بخش شخصی و فیزیکی 425 میلیارد تومان بوده است. در حالی که سال گذشته مجموع فروش نمایشگاهی در هر دو بخش 401 میلیارد تومان بوده است.

به گفته رمضانی، در مجموع نسخه های بخش مجازی 870 هزار نسخه بوده که در 475 هزار بسته تنظیم شده است.

رمضانی همچنین به آمار کمیته رسیدگی به تخلفات اشاره کرد و گفت: این کمیته تا روز گذشته هفت رای صادر کرده است که بیشترین تخلفات شامل رعایت نکردن ضوابط پوشش در غرفه، فروش کتاب از ناشران دیگر، فروش کتاب بدون قید شده است. مجوز، بدون اعمال 10 درصد تخفیف و انتشار کتاب موضوع تالار نبود. احکام صادره شامل ضبط و الصاق به پرونده و تعهد متخلفین، پلمپ پنل فروش مجازی، توقیف یکساله سایت های دولتی و تخفیف 50 درصدی غرفه در سال بعد می باشد.

احمدی در این نشست گفت: تا امروز 495 هزار سفارش داشتیم که 550 هزار نسخه کتاب بود. تاکنون 389 هزار بسته تحویل پست و 190 هزار بسته نیز توزیع شده است. میانگین زمان توزیع محصول 41.2 روز بود. در روزهای آتی روند درخواست سفارش افزایش می یابد و امیدواریم بتوانیم خدماتی با کیفیت و مطلوب ارائه دهیم.

در ادامه این نشست محمد حلاج همچنین به نصب 1800 دستگاه کارتخوان در سطح نمایشگاه اشاره کرد و گفت: روزانه 250 کارمند مستمر در این منطقه حضور دارند و خدمات ارائه می دهند.

وی با اشاره به حدود 800 هزار تراکنش بر روی دستگاه های کارتخوان گفت: تا امروز حدود 165 هزار دانشجو و 20 هزار نفر از اعضای هیئت علمی و هیئت علمی برای دریافت کارت بان ثبت نام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله سوم پرداخت به ناشران در قسمت مجازی نمایشگاه کتاب تهران نیز فردا انجام می شود.

احمدی همچنین غرامت بسته بندی آسیب دیده در قسمت مجازی نمایشگاه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ شکایتی در این زمینه ثبت نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که طی روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت‌های غیرمعمول و فروش اقلام غیرکتابی در غرفه‌ها و نحوه نظارت بر آن هستیم، گفت: در روزهای اخیر با پدیده‌های متعددی مواجه هستیم. کاردستی با همکاری شهرداری چندین بار حصیرهای دست ساز را جمع آوری کردیم تا چهره نمایشگاه زیبا بماند. مبحث دوم تخفیف های غیر سنتی و سوم فروش کالاهایی غیر از کتاب است. کمیته انتشارات به دقت بر این موضوع نظارت خواهد کرد. چند روز پیش در نظرسنجی ها اعلام کردیم که مردم از قیمت بخش حضوری راضی نیستند، اما در نظرسنجی اخیر این رضایت بیشتر شده است و به دوستانم گفتم احتمالا ناشران تخفیف بیشتری خواهند داد. فروش کالاهای غیرکتابی ممنوع است و با انتقال یارانه ها به بخش مجازی، این یارانه ها صرف کتاب می شود.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها