آتش بس مختل شد/ 3 کشته در حملات توپخانه ای عربستان به شمال یمن


ساعت: 05:45
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819061

منابع خبری شنبه شب اعلام کردند که ساعاتی پیش در حمله توپخانه ای و موشکی در شمال یمن سه غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نیروهای سعودی با شلیک توپخانه و موشک به مناطقی از شهر شادا در استان صعده یمن حمله کردند که در نتیجه آن سه غیرنظامی کشته شدند.


این حملات ساعاتی پس از آن صورت گرفت که دفتر هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، اعلام کرد که آتش بس دو ماهه در یمن از ساعت 19 روز شنبه آغاز می شود و تمامی عملیات های تهاجمی زمینی از امشب آغاز می شود. هوا و دریا متوقف خواهد شد.

یحیی سریع در واکنش به اعلام آتش بس در یمن توسط فرستاده ویژه سازمان ملل متحد گفت: با اجرای آتش بس انسانی و نظامی، بر تعهد خود به آتش بس کامل تاکید می کنیم و طرف مقابل نیز به آن ادامه می دهد. اعلام می کنیم.

عربستان سعودی در 5 فروردین 94 در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور عربی از جمله امارات به بهانه کمک و چراغ سبز آمریکا حمله گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد. سرنگونی رئیس جمهور مخلوع عبدالمنصور هادی برای اعمال قدرت، اهداف و جاه طلبی های سیاسی خود.

آژانس‌های سازمان ملل از جمله سازمان بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که مردم یمن همچنان با قحطی و فاجعه انسانی روبرو هستند که در قرن گذشته بی‌سابقه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید