تپش قلب یک عارضه یا چندین علت / حملات پانیک را از بین نمی برد، بلکه کیفیت زندگی را مختل می کند


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878932

این متخصص مغز و اعصاب گفت: ضربان قلب می تواند ناشی از بیماری های سیستمیک مانند پرکاری تیروئید یا کم خونی باشد و یا در اثر بیماری های مهم قلبی مانند اختلالات ریتم قلب، اختلالات دریچه قلب و … ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید جعفری متخصص مغز و اعصاب در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: ضربان قلب از نظر علمی به این معناست که فرد از ضربان قلب خود آگاه است و این مشکل باعث ایجاد احساس ناخوشایندی در فرد می شود.

وی با بیان اینکه در شرایطی مانند ورزش یا شرایط محیطی ممکن است فرد از ضربان قلب خود آگاه باشد اما این برای او ناخوشایند نیست، تصریح کرد: ضربان قلب از نظر علمی علل و عوامل مختلفی دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: تپش قلب می تواند ناشی از بیماری های سیستمیک مانند پرکاری تیروئید یا کم خونی باشد و یا ناشی از بیماری های مهم قلبی مانند اختلالات ریتم قلب، اختلالات دریچه قلب و … باشد.

وی گفت: عوامل روانپزشکی و اختلالات عصبی یکی دیگر از علل تپش قلب هستند و تشخیص علل مهم تپش قلب از علل عصبی بسیار مهم است.

وی گفت: گاهی اوقات فرد در اثر مصرف مواد غذایی مانند کافئین، چای و … دچار تپش قلب می شود و گاهی بدون استفاده از برخی مواد غذایی این عارضه بروز می کند. اگر فک ظاهر شود یا ضربان قلب با تشنج هایی مانند تشنج یا سنکوپ و مانند آن همراه باشد، گزینه مشکلات قلبی افزایش می یابد.

جعفری گفت: این در حالی است که ضربان قلب همراه با بالا رفتن از پله ظاهر می شود اما همچنان احتمال بروز مشکل قلبی را افزایش می دهد.

این متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: تپش هایی که پس از برخی موقعیت ها مانند سوار شدن به هواپیما، در آسانسور یا داخل خانه ایجاد می شود، بیشتر جنبه عصبی دارد، اما اگر بیمار سابقه ناراحتی قلبی داشته باشد، نیاز به انجام آزمایشات بیشتر است.

وی ادامه داد: ضربان قلب ناشی از اضطراب نیز منشا عصبی دارد. حملات پانیک نیز از جمله عواملی است که باعث تپش قلب در انسان می شود و این حملات بین 5 تا 20 دقیقه طول می کشد. تنگی نفس، لرزش دست ها و تعریق از دیگر علائم این امر است.«تشنج وجود دارد و پس از آن زمان علائم به طور کامل از بین می روند و وضعیت عادی می شود.

جعفری گفت: بیماری پانیک باعث مرگ نمی شود بلکه کیفیت زندگی را مختل می کند و باید درمان شود، اما اگر ضربان قلب شروع حاد داشته باشد یا فردی سابقه ناراحتی قلبی داشته باشد باید به پزشک مراجعه کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید