تعریق زیاد، تپش قلب، لرزش دست ها و کاهش وزن از علائم پرکاری تیروئید هستند.


ساعت: 15:18
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879249

فاطمه عظیمیان گفت: علائم پرکاری تیروئید متفاوت است از جمله تعریق زیاد، تپش قلب، لرزش دست، کاهش وزن، فشار خون، تغییر چربی خون، تغییر در آزمایشات و ….

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه عظیمیان متخصص داخلی در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: در مواردی که کم کاری تیروئید وجود دارد، ابتدا باید آزمایش تیروئید انجام شود که تیروئید تحت کنترل است یا نه و در مرحله بعدی باید آزمایش کم خونی انجام شود، اگر غده تیروئید تحت کنترل باشد معمولاً این کار انجام می شود. دلیل افزایش وزن.» اینطور نیست و دلایل دیگری را باید بررسی کرد.


وی افزود: برای کنترل غده تیروئید به ویژه در بیمارانی که برای اولین بار این عارضه تشخیص داده می شود، در کم کاری تیروئید آزمایش دوم 6 تا 8 هفته بعد انجام می شود و دوز دارو بر اساس آن تنظیم می شود و پس از آن هر یک مجدداً 2 تا 3 بار «ماهها آزمایش و داروی مکرر طول می کشد، پرکاری تیروئید هم همینطور است، بروز پرکاری تیروئید می تواند نزدیک به هم باشد و زودتر انجام شود.


این فوق تخصص غدد ادامه داد: آنتی بادی های موجود در بدن نشان می دهد که فرد مبتلا به بیماری ژنتیکی غده تیروئید است یا خیر، اگر فردی به بیماری تیروئید مبتلا باشد، مدت زمان درمان بیماری را می توان تعیین کرد، اما اگر فرد سابقه ابتلا به این بیماری را نداشته باشد. بیماری تیرویید.” هنگامی که آنتی بادی های موجود در بدن او آزمایش شدند، دلیلی برای آزمایش مجدد وجود ندارد.


عظیمیان گفت: علائم پرکاری تیروئید متفاوت است از جمله تعریق زیاد، تپش قلب، لرزش دست، کاهش وزن، فشار خون، تغییر چربی خون، تغییر در آزمایشات و ….


وی خاطرنشان کرد: بیماری های التهابی روده به دو دسته تقسیم می شوند، چه بیماری کرون و چه کولیت اولسراتیو، نوع درمان بین این دو متفاوت است.


این فوق تخصص داخلی افزود: در افراد بالای 40 یا 45 سال اولین تشخیص اولین سردرد صبحگاهی فشار خون است، بنابراین اگر فردی این علائم را داشت ابتدا باید اقدامات تشخیصی اولیه برای کنترل فشار خون و سپس تهوع صبحگاهی انجام دهد. ناشی از کم خونی است و باید بررسی شود.


عظیمیان گفت: IBS یک بیماری بسیار شایع است که معمولاً در اثر استرس ایجاد می شود، درمان و داروی خاصی برای آن وجود ندارد، بر اساس درد و نوع درد شکمی که ایجاد می شود، نوع درمان را تغییر می دهد.


وی تاکید کرد: از جمله علائم کم کاری تیروئید ریزش مو و خشکی مو و پوست حتی یک سوم ابرو و غیره است.


این متخصص داخلی گفت: علائم افزایش خون علل مختلفی دارد، عفونت های ویروسی، بیماری های کبدی، روماتیسم، خون و …. همچنین باعث ایجاد جریان زیادی می شود.


عظیمیان گفت: در صورت نفخ، علت مهم است زیرا درمان باید بر اساس تشخیص علت باشد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید