لرزش دست خوش خیم به ارث رسیده از والدین/اختلالات؛ بیماری پارکینسون در سنین بالا


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890339

حسین اشرفیان گفت: لرزش دست خوش خیم است و با علائم دیگری همراه نیست، این گونه لرزش ها آسیب چندانی به بیمار وارد نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین اشرفیان فوق تخصص بیماری های مغز و اعصاب در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: لرزش اندام ها اخیرا به پدیده ای شایع در بین بیماران تبدیل شده است که ناشی از دو عامل بیماری پارکینسون و لرزش عملکردی است.

اشرفیان افزود: لرزش دست هنگام نوشیدن چای به مرور زمان افزایش می یابد و باعث اختلال در عملکرد فرد می شود به طوری که فرد حتی نمی تواند یک فنجان چای بنوشد، لرزش عملکردی از پدر یا مادر به ارث می رسد.

وی گفت: لرزش های ذکر شده خوش خیم بوده و با علائم دیگری همراه نیست، این گونه لرزش ها آسیب چندانی به بیمار وارد نمی کند و تنها برای کارهای ظریف مانند خوشنویسی دردسرساز می شود.

اشرفیان تصریح کرد: بیماران پارکینسونی در هنگام استراحت دست و پا دچار لرزش دست می شوند که این لرزش ها در سنین بالاتر نیز قابل مشاهده است و با علائمی مانند سفتی اندام و حرکت چشم همراه خواهد بود.

وی گفت: مردم به دلیل لرزش در اندام خود نگران ابتلا به بیماری پارکینسون هستند، اما لرزش به تنهایی منجر به این بیماری نمی شود. بیماری پارکینسون از این جهت مهم است که باعث ناتوانی و پیشرفت فرد در سنین بالاتر می شود.

این متخصص مغز و اعصاب در پایان خاطرنشان کرد: لرزش با داروهای موجود قابل درمان است و بیمار با کمک داروها و روش های غیردارویی توصیه شده توسط پزشک می تواند این وضعیت را کنترل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید