ویتامین D به حفظ عضلات در سنین بالا کمک می کند

ویتامین D به حفظ عضلات در سنین بالا کمک می کند

محققان برزیل و انگلیس دریافته اند که افراد مسن مبتلا به کمبود ویتامین D 78 درصد بیشتر در معرض خطر از دست دادن قدرت عضلانی هستند.

تیاگو داسیلوا الکساندر، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی از دانشگاه سائو کارلوس در برزیل، گفت: “ویتامین D به دلیل نقشش در عملکردهای مختلف شناخته شده است. نقش های متعدد آن شامل کمک به ترمیم عضلات و آزادسازی کلسیم برای سینتیک انقباض عضلانی است. بنابراین انتظار می رفت که باعث تغییرات عضلانی شود.”

برای هدف این مطالعه، محققان داده‌های بیش از 3200 فرد 50 ساله و بالاتر در ایالات متحده را که هنوز تحلیل عضلانی مرتبط با افزایش سن به نام دیناپنی را نداشتند، تجزیه و تحلیل کردند.

این از دست دادن عضله، که تا حدی با آتروفی قابل توضیح است، عامل مهمی در ناتوانی جسمی در مراحل بعدی زندگی است که منجر به زمین خوردن، بستری شدن در بیمارستان و مرگ می شود.

محققان شرکت کنندگان در مطالعه را به مدت چهار سال دنبال کردند. آنها قدرت گرفتن را ارزیابی کردند که به عنوان نماینده ای برای قدرت کلی عضله در نظر گرفته می شود.

شرکت کنندگان با کمبود ویتامین D (کمتر از 30 نانومول در لیتر) در پایان مطالعه 70 درصد بیشتر از افرادی که سطح ویتامین D معمولی داشتند، که بیش از 50 نانومول در لیتر تعریف شده بود، در معرض خطر تحلیل عضلانی بودند.

الکساندر گفت: “این یافته مهمی است زیرا نشان می دهد که کمبود ویتامین D خطر ضعف عضلانی را تا 70 درصد افزایش می دهد.”

وی افزود: اختلالات غدد درون ریز مانند کمبود ویتامین D می تواند منجر به از دست دادن تراکم مواد معدنی استخوان و همچنین کاهش توده عضلانی، قدرت و عملکرد شود.

وی گفت: این یافته ها نشان می دهد که خطر ضعف عضلانی با کمبود ویتامین D افزایش می یابد.

بدن ویتامین D را تنها زمانی سنتز می کند که نواحی وسیعی از پوست در معرض نور خورشید باشد.

الکساندر تاکید می کند: “مردم باید بدانند که اگر ویتامین D کافی دریافت نکنند، در خطر از دست دادن قدرت عضلانی هستند.” آنها باید در معرض نور خورشید قرار بگیرند، غذاهای غنی از ویتامین D بخورند یا مکمل‌ها مصرف کنند و برای حفظ قدرت عضلانی ورزش مقاومتی انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید