توصیه های مفید برای کاهش وزن و تقویت عضلات

توصیه های مفید برای کاهش وزن و تقویت عضلات

روز جدید “وزنه زدن” نه تنها یک راه عالی برای کاهش وزن است، بلکه باعث افزایش قدرت بدنی و جلوگیری از کاهش عضلانی و ضعف عضلانی ناشی از افزایش سن می شود.

با این حال، نحوه شروع این تمرین می تواند سخت و گاهی دردسرساز باشد، به خصوص اگر به ورزش منظم عادت نداشته باشیم یا معمولا ترجیح می دهیم ورزش های دیگری مانند دویدن را انجام دهیم.

در اینجا چند نکته برای ایجاد انگیزه برای شروع وزنه برداری برای بهبود سلامتی آورده شده است:

آماده سازی قبل از شروع

اگر تازه وارد وزنه برداری هستید، شاید بهتر باشد یک دوره مقدماتی در مورد تجهیزات بدنسازی و نحوه استفاده صحیح از آن بگذرانید. به همین ترتیب بهتر است به دنبال آموزش هایی باشیم که پاسخگوی نیازها و سطح تجربه ما باشد یا حتی زیر نظر مربی یا متخصص کار کنیم.

هدف گذاری نیز یکی از مواردی است که باید هنگام شروع به آن توجه داشت. باید از خود بپرسیم که هدفمان چیست و تا چه زمانی می خواهیم به آن برسیم و در طول روز یا هفته چقدر زمان برای تمرین داریم. هدف گذاری به ما انگیزه می دهد و مقصد را تعیین می کند.

زمانی که هدفی مانند کاهش وزن یا افزایش قدرت بدنی داشته باشیم می توانیم هر روز تمرین کنیم، اما یک یا دو روز تعطیل در هفته نیز مهم است.

آهسته و پیوسته عمل کنید

همیشه وسوسه انگیز است که یک بار وارد گود شوید، اما بیش از حد بدون مقدمه بلند نکنید. این نه تنها درد عضلانی را طولانی‌تر می‌کند و ورزش را دشوارتر می‌کند، بلکه می‌تواند منجر به آسیب نیز شود. در موارد نادر، وزنه برداری بیش از حد باعث رابدومیولیز می شود که تهدید کننده زندگی است و در اثر آسیب عضلانی ایجاد می شود و می تواند منجر به نارسایی کلیه شود.

برای اینکه به خود آسیب نزنیم و به تناسب اندام برسیم باید به تدریج وزن اضافه کنیم و حتی در صورت لزوم ابتدا از وزنه استفاده نکنیم. افراد مبتدی نیز باید در دو تا سه هفته اول فقط دو بار در هفته تمرین کنند تا بدن به روال جدید عادت کند و آسیب نبیند.

هفته ای یک یا دو روز تعطیل

به گزارش ایندیپندنت، وقتی هدفی مانند کاهش وزن یا افزایش قدرت بدنی را در نظر می گیریم، می توان هر روز به ورزش رفت، اما برای اینکه آسیب نبینیم یا ماهیچه ها فرصت ریکاوری و رشد داشته باشند، باید برای یک بار استراحت کنیم. یا دو روز در هفته

احساس خستگی، خلق و خو، عدم تمرکز یا کم خوابی همگی نشانه هایی هستند که نشان می دهد ما به یک روز تعطیل نیاز داریم. فعالیت‌های سبک مانند حرکات کششی، یوگا یا پیاده‌روی فعالیت‌های عالی برای احیا و توانبخشی هستند. رژیم غذایی مناسب و مغذی نیز برای ریکاوری عضلات مهم است.

وزنه زدن ممکن است کار دلهره آور به نظر برسد، اما هر کس در هر گروه سنی می تواند این کار را انجام دهد و به راحتی می تواند بر اساس توانایی های خود با آن سازگار شود. لازم به ذکر است که برای دستیابی به موثرترین و لذت بخش ترین رژیم آموزشی، مقداری آزمون و خطا لازم است. اگر برای اولین بار است که این ورزش را شروع می کنید، برای انتخاب وزن مناسب باید از یک مربی و یک متخصص راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید