افرادی که در سنین بالا ازدواج می کنند در دام ناباروری می افتند

حمیده پاک نیت در حاشیه این بازدید گفت: مرکز درمان ناباروری شهید بوکانیان به عنوان اولین مرکز دولتی درمان ناباروری در استان قزوین از ابتدای خرداد ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد و تمامی تجهیزات آن با بهترین و جدیدترین ها می باشد. انواع دستگاه

وی با اشاره به هزینه درمان در مرکز درمان ناباروری شهیده بوکانیان افزود: هزینه ویزیت، سونوگرافی و دارو تحت پوشش بیمه است و با هزینه های دولتی، بیمه نیروهای مسلح درصدی از پوشش بیمه شده خود را دارد و هزینه آن هزینه درمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است و پرداخت هزینه سلامت 10 درصد بر عهده بیمار و 90 درصد توسط بیمه است.


کلیه خدمات ناباروری در مرکز ناباروری شهیده بوکانیان قزوین ارائه می شود

متخصص زنان و زایمان گفت: هزینه IVF در مرکز ناباروری شهیده بوکانیان یک دهم قیمتی است که در مراکز خصوصی دریافت می شود. مراکز خصوصی حدود 40 میلیون و برخی از مراکز 60 تا 70 میلیون تومان برای یک مورد پنچری یا برداشتن تخمک دریافت می کنند.

پاک نیت گفت: میزان موفقیت IVF در بهترین مراکز دنیا بین 35 تا 40 درصد و میزان موفقیت آی یو آی 15 درصد است و ممکن است یک بار IVF یا IIR جوابگو نباشد و نیاز به تکرار داشته باشید. .

وی ادامه داد: کلیه خدمات ناباروری از 0 تا 100 و خدمات IVF و IUI در مرکز ناباروری شهیده بوکانیان به مراجعین ارائه می شود. البته این مرکز پاراکلینیک ندارد و سونوگرافی را خودمان انجام می دهیم اما معاینات بیماران در خارج از بیمارستان انجام می شود.

780e2656 8ff2 43a0 afd7 a69177402e11 خبر خاکستری

این کارشناس یادآور شد: با وجود اینکه اطلاع رسانی در مورد مرکز ناباروری شهیده بوکانیان به درستی انجام نشد، اما استقبال مردم مناسب بود.

پاک نیت اذعان داشت: با توجه به اینکه سن ازدواج بالا رفته، افرادی که ازدواج می کنند، دیر باردار می شوند و یا برخی دچار ناباروری می شوند و به دلیل هزینه های مالی زیادی که وجود دارد و سن آنها بالا می رود، ناباروری دارند و پیگیری نمی کنند، این افراد با کاهش ذخیره تخمدان مواجه هستند. . اگر افرادی که متقاضی اهدای تخمک هستند با مرکز ناباروری شهیده بوکانیان تماس بگیرند.


مرکز ناباروری قزوین همه روزه دایر است

وی با اشاره به اینکه اهدای تخمک عارضه خاصی برای اهداکنندگان ندارد، یادآور شد: شرایط اولیه اهدای تخمک متاهل بودن زن، زیر 32 و 33 سال و داشتن فرزند سالم است.

یک جراح زنان و نازایی گفت: در بخش جنین شناسی به دلیل محیطی که دارند کمبودهایی وجود دارد و زمان کم است. اگرچه این محیط کشت توسط بیماران استفاده می شود، گاهی اوقات ممکن است کمتر استفاده شود. به طور کلی تجهیزات کشت اکولوژیک مهمترین مشکل مرکز ناباروری شهیده بوکانیان است.

پاک نیت ادامه داد: علاوه بر ارائه خدمات ناباروری به زنان، فریز تخمک و اسپرم نیز در مرکز ناباروری شهیده بوکانیان انجام می شود.

وی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری شهیده بوکانیان همه روزه در نوبت صبح از ساعت 8 الی 14 فعال است، گفت: از استان های همجوار مانند همدان و زنجان پذیرای بیماران هستیم و مرکز درمان ناباروری نیز فعال نیست. فقط برای بیماران محلی و قزوینی.

این کارشناس یادآور شد: بخش قابل توجهی از مراجعه کنندگان این مرکز را افرادی تشکیل می دهند که دو یا سه فرزند همجنس دارند و برای تعیین جنسیت اقدام می کنند، اما با توجه به اینکه تجهیزات لازم برای این امر را در مرکز نداریم، مجبور به انتقال هستیم. از بیماران به تهران و از خیرین درخواست کمک به ما در این بخش.

پاک نیت تصریح کرد: همه زنانی که در حال ازدواج هستند نباید تصور کنند که تا 35 سالگی امکان بارداری وجود دارد، زیرا بسیاری از موارد ممکن است به دلیل مشکلات زمینه ای ناشناخته نابارور باشند. وقتی این افراد به سن 35 سالگی می رسند، ذخیره تخمدان آنها کاهش می یابد و بعد از 35 سالگی به خصوص در 37 سالگی، ذخیره تخمدان به شدت کاهش می یابد و باردار شدن دشوارتر می شود.


22 درصد زوج های قزوینی نابارور هستند

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال های اخیر مرکز ناباروری به دلیل مجاورت با اورژانس بیمارستان منطقه از کار افتاده و با اقدامات انجام شده این مرکز باید به دلیل شیوع ویروس کرونا به فعالیت خود ادامه دهد.

این جراح در پایان خاطرنشان کرد: آمار ناباروری در ایران در سال 2018 22 درصد زوجین است و این آمار در استان قزوین نیز صدق می کند.

3acecaa2 0404 48dd 8a6d 91ed72844399 خبر خاکستری

فروغ مهدوی نژاد در حاشیه این بازدید گفت: خدمات متعددی در بخش جنین شناسی ارائه می شود که شامل آنالیز اسپرم و تشخیص اسپرم سالم و ناسالم است.

وی افزود: در روز عمل از مرد اسپرم گرفته می شود. پس از چند روز آماده سازی، اسپرم با کیفیت را از اسپرم بی کیفیت جدا می کنیم و اسپرم با کیفیت را از دستگاه به تخمک ها تزریق می کنیم. دو تا سه روز پس از تزریق، جنین های مرغوب به زن منتقل می شود و جنین های اضافی نیز فریز می شوند.

دکتر جنین شناسی و تولید مثل و جنین شناس مرکز ناباروری شهید بوکانیان در پایان خاطرنشان کرد: جنین ها و تخمک ها را در مرکز ناباروری فریز می کنیم، بنابراین در صورت تمایل زوجین به انتقال در سال های آینده، جنین آنها را ذوب کرده و به رحم زن منتقل می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید