نشانه های مهم بیماری پارکینسون روز جدید

نشانه های مهم بیماری پارکینسون روز جدید

5 نشانه بیماری پارکینسون را بخوانید.
لرزش یکی از علائم رایج بیماری پارکینسون است، اما پزشکان توصیه می کنند که فرد مبتلا به لرزش به طور کامل معاینه شود تا سایر شرایط بالقوه مشکل ساز را رد کند.

نزدیک به یک میلیون نفر در ایالات متحده با بیماری پارکینسون زندگی می کنند، یک اختلال عصبی که هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.

در ادامه به پنج علامت بیماری پارکینسون می پردازیم:
1- لرزش

لرزش یکی از علائم رایج بیماری پارکینسون است، اما پزشکان توصیه می کنند که فرد مبتلا به لرزش به طور کامل معاینه شود تا سایر شرایط بالقوه مشکل ساز را رد کند.

دکتر زولتان ماری، متخصص مغز و اعصاب می گوید: به یک متخصص مغز و اعصاب با تجربه در اختلالات حرکتی مراجعه کنید که می تواند لرزش را به درستی ارزیابی، تشخیص و درمان کند. برخی از لرزش ها می تواند ناشی از عواملی باشد که می تواند باعث لرزش شدید فیزیولوژیکی شود، مانند سطح بالای هورمون تیروئید. بنابراین، آزمایشات آزمایشگاهی برای عملکرد تیروئید (TFT) باید انجام شود.
2- کندی حرکت

کندی حرکت (برادی کینزیس) یکی دیگر از علائم شایع بیماری پارکینسون است. در مطالعه ای که در ایالات متحده با استفاده از یک دستگاه مچ بند که به طور مداوم بر حرکات بدن نظارت می کند، انجام شد، مشخص شد که 85 درصد از افراد مبتلا به بیماری پارکینسون دچار برادی کینزی یا حرکات غیرطبیعی در صبح هستند.
3- سخت شدن بدن

افراد مبتلا به پارکینسون اغلب دچار سفتی عضلات می شوند که می تواند دردناک باشد. سفتی یکی از شایع ترین علائم بیماری پارکینسون است.
4- تغییر در راه رفتن

به گفته متخصصان، تغییر در راه رفتن می تواند نشانه اولیه بیماری پارکینسون باشد. تغییرات در راه رفتن و شناخت قبل از تشخیص بیماری پارکینسون ایدیوپاتیک (بدون علت شناخته شده) است و ممکن است زودتر از علائم غیرحرکتی معمولی رخ دهد. شناسایی افراد در طول دوره پرودرومال (دوره اولیه بیماری)، که مقدم بر علائم حرکتی است، ممکن است برای آزمایش‌های بالینی مفید باشد که به دنبال درمان‌های جدید برای جلوگیری یا کند کردن پیشرفت بیماری هستند.
5- علائم پیری در چشم

نتایج این مطالعه نشان می دهد که علائم پیری در شبکیه ممکن است با خطر بالاتر بیماری پارکینسون مرتبط باشد. افراد مبتلا به بیماری پارکینسون (PD) دارای تعدادی اختلالات بینایی هستند، از جمله تغییرات در حساسیت کنتراست (توانایی چشم برای تشخیص یک شی در برابر پس زمینه، m.)، دید رنگی، و نقص در پردازش اشیا و حرکت. در مطالعه ای که انجام شد، شبکیه چشم افراد مبتلا به بیماری پارکینسون برای ارزیابی تغییرات مولکولی و مورفولوژیکی به منظور یافتن نشانگرهای زیستی احتمالی این بیماری که می توانند به عنوان پیش بینی کننده مورد استفاده قرار گیرند، مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید