پیشکسوت رضا صفایی پور بازیگر سینما در بیمارستان بستری شد / مبتلا به پارکینسون


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839260

رضا صفایی پور پیشکسوت سینما دیروز ۲۴ اردیبهشت ۱۳۰۱ در بیمارستان بستری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی موسسه پیشکسوتان هنرمندان، رضا صفایی پور (طوفان) بازیگر پیشکسوت سینما در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۰۱ در بیمارستان یاس تهران بستری شد.

این بازیگر پیشکسوت مدتی است که از بیماری پارکینسون رنج می برد و همین موضوع باعث شده تا در سینما کمتر فعالیت کند.

رضا صفایی پور در سال 1328 در تهران به دنیا آمد. او در رشته ادبیات فارغ التحصیل شد، کار خود را با کشتی آغاز کرد و پس از چند قهرمانی ورزشی وارد سینما شد و به توفان معروف شد.

رضا صفایی پور در سال 1342 و در سن 14 سالگی فعالیت خود را آغاز کرد و در فیلم «ترس و تاریکی» ساخته محمد متوسلانی در نقش بدلکار ظاهر شد.

سپس در سال 1348 با فیلم «قهرمانان» به کارگردانی ژان ناگولسوک محصول مشترک ایران و آمریکا به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفت و تا سال 1355 در حدود 10 فیلم حضور داشت.

او در سال 1362 با فیلم «میرزا کوچک خان» به بازیگری بازگشت و به تدریج با حضور در فیلم های «فصل خاکستری»، «شکار در شب»، «گریه» و «آخرین ضربه» و در سال 1371 با بازی دیدنی به شهرت رسید. سریال سیمرغ روی پرده تلویزیون رفته است.

از فیلم های او می توان به سینه سرخ، خداحافظ سینما، طلوع پیروزی، چشم عقاب، گلدان، تهاجم، پاتک و جهنم اشاره کرد. «سبز»، «حادثه کندوان»، «خط آتش»، «مرزیه»، «کسی را دوست ندارند»، «آخرین ضربه»، «صلیب طلایی»، «پوتین»، «شکار آرام»، «جمیل»، کانی مانگا، بشقاب، میرزا کوچک خان، شکار در شب، فصل خاکستری، انفجار، مردی در آتش، چشمان بسته، جنوب، فرار از مرگ او از «هفت مرد شجاع»، «خر دجال»، «غلام ژاندارم»، «ترس و تاریکی» یاد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید