رضا صفایی پور بازیگر پیشکسوت سینمای ایران درگذشت



سید عباس عظیمی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت از درگذشت رضا صفایی پور معروف به توفان بازیگر پیشکسوت سینما و عضو فقید موسسه هنرمندان پیشکسوت خبر داد.

رضا صفایی پور پیشکسوت سینمای ایران درگذشت

به گزارش خبرگزاری موج


عظیمی با تسلیت به خانواده مرحوم صفایی پور گفت: متأسفانه با تماس تلفنی فرزند ایشان باخبر شدم که وی عصر امروز (یکشنبه 5 آذر) پس از چندین بار مبارزه با بیماری پارکینسون در سن 74 سالگی دار فانی را وداع گفت. سالها در خانه اش

مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت وی گفت: جزئیات مراسم وداع و خاکسپاری این جانباز در سینما پس از مشورت با خانواده آن مرحوم اعلام می شود.

رضا صفایی پور در تهران به دنیا آمد. در رشته ادبیات فارغ التحصیل شد. او کار خود را با کشتی آغاز کرد و پس از چندین قهرمانی در ورزش با این نام وارد سینما شد طوفان صفایی پور در سال 1342 در سن 14 سالگی به طور جدی فعالیت خود را آغاز کرد و در فیلم ترس و تاریکی محمد متوسلانی به عنوان بدلکار ظاهر شد.

پس از انقلاب با فیلم «میرزا کوچک خان» در سال 62 به بازیگری بازگشت و با بازی در فیلم های «فصل خاکستری»، «شکار شبانه»، «فریاد» و «آخرین ضربه» کم کم تبدیل شد. معروف در سریال سیمرغ.1371 اولین نقش او در تلویزیون است.

او از بیماری پارکینسون رنج می برد که باعث می شود کمتر در سینما فعالیت کند.



آیا این خبر مفید بود؟




نظرات ارسالی شما پس از تایید خبرگزاری موج در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

پیام های حاوی افترا و افترا منتشر نخواهد شد.

پیام های غیر فارسی و غیر مرتبط ارسال نمی شود.