فرامرز صدیکی بازیگر پیشکسوت سینما در بیمارستان بستری شد

فرامرز صدیکی بازیگر پیشکسوت سینما در بیمارستان بستری شد

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از چند روزی است که فرامرز صدیقی به دلیل مشکلات ریوی و معده در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های تهران بستری و تحت درمان است.

روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی پس از اطلاع از بستری شدن فرامرز صدیقی – بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون – به نمایندگی از وزیر فرهنگ و رهبری به بیمارستان محل بستری این هنرمند مراجعه کرد. و در گفتگو با اصحابش روند شفای او آغاز شده است.

وی با تاکید بر حمایت این صندوق همراه با هنرمندان کشور در تمام ایام به ویژه در دوران بستری و درمان، گفت: صندوق اعتباری هنر تلاش خواهد کرد تا پس از ترخیص از بیمارستان در فضایی مناسب شرایط مساعدی را برای ادامه زندگی وی فراهم کند. .

فرامرز صدیکی نیز در این نشست از حضور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و هیئت همراه که به دیدار وی رفته بودند، قدردانی کرد و از توجه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد.

آذرماه سال گذشته پس از مدت ها بی خبری از این بازیگر عکسی از او منتشر شد که به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد که با واکنش های زیادی همراه بود.

فرامرز صدیقی در سال 1328 در سقز به دنیا آمد و فارغ التحصیل از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و فعالیت خود را در تئاتر از سال 1347 آغاز کرد.

او فعالیت خود را در سینما با بازی در فیلم «چشمه» ساخته آربی آوانسیان کارگردان آغاز کرد و از جمله سریال هایی که در آن بازی کرد می توان به «ویس و رامین»، «بازبینی»، «ارزش»، «کت» اشاره کرد.

صدیقی پس از انقلاب در فیلم‌های تیغ و ابریشم ساخته مسعود کیمیایی، سایه‌های غم شاپور قریب، روزنه جمال شورجه، آخرین پرواز احمدرضا درویش، دندان مار مسعود کیمیایی، پوران درخشنده در فیلم «زمان گمشده» ساخته پوران درخشنده با بازی «زمان از دست رفته» ساخته علی‌الشورمه به ایفای نقش پرداخته است. خاتمی، «جوخه عشق» ساخته سعید حاجی میری، «عشق بس نیست» و «مارال» مهدی صباغ زاده، «قدمگا» محمدمهدی عسگرپور و «هزار زن مثل من» ساخته رضا کریمی. او همچنین فیلم رام را در سال 1971 کارگردانی کرد.

«داستان یک شهر»، «گمشده»، «کلانتر»، «دایره شک» و «روز عقاب» از جمله سریال های معروف این بازیگر هستند.

وی در سال ۱۳۷۰ برای فیلم «دادستان» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از دهمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید