برخی از بیماران تحت چه شرایطی باید از گرسنگی بمیرند؟ / از میگرن تا بیماری پارکینسون

وی افزود: کم خوابی، کاهش مصرف کافئین، قند خون پایین و کم آبی بدن از عوامل بروز حملات میگرنی است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی به مبتلایان به سردردهای میگرنی توصیه کرد: این افراد چند ماه قبل از ماه رمضان مصرف کافئین خود را کاهش دهند تا بدنشان به کمبود کافئین عادت کند.

خواب کافی، دوری از استرس و پرهیز از غذاهای پر قند از دیگر توصیه های این متخصص مغز و اعصاب به گرسنگی دادن به افراد مبتلا به میگرن است تا از بروز یا تشدید حملات این بیماری جلوگیری کنند.

شهید بهشتی، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی نیز درباره گرسنگی در مبتلایان به ام اس توضیح داد: اکثر مبتلایان به ام اس که بیماری آنها کنترل شده و به دنبال درمان هستند، می توانند مانند سایر افراد از گرسنگی بمیرند.

یک متخصص مغز و اعصاب دانشگاه گفت: برخی از علائم در مبتلایان به ام اس مانند خستگی روزانه، گزگز اندام ها و سرگیجه با گرسنگی تشدید می شود. وی گفت: اگر این علائم بعد از افطار بهبود یابد، روزه گرفتن برای این افراد حرام است. مالک نیست.

اشرفی گفت: افرادی که مبتلا به ام اس هستند و تحت درمان با داروهای کورتون، ضد تشنج و ضد اسپاسم هستند، هرگز نباید خودسرانه گرسنه بمانند و باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند.

این معلم همچنین به ارتباط بین بیماری پارکینسون و گرسنگی اشاره کرد و خاطرنشان کرد که افراد مبتلا به پارکینسون خفیف تا متوسط ​​بیماری خود را با دارو یا دو تا سه بار در روز کنترل می کنند. دارو مصرف می کنند، با تغییر ساعت مصرف دارو می توانند گرسنگی بکشند.

وی به بیماران پارکینسون توصیه کرد که از بی خوابی و خستگی شدید دوری کنند، برای روزه داری با متخصص مغز و اعصاب مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید