حضانت دولت بر اقتصاد زندگی مردم را مختل می کند


ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838487

امام جمعه مشهد گفت: وضعیت ولایتعهدی اقتصادی که گوشت، پنیر و غذای مردم متولی اقتصادی دارد، آزادی زندگی را به کلی سلب می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; آیت الله سید احمد علم الهدی امروز جمعه در نماز جمعه مشهد مقدس با اشاره به دیدار چند روز پیش مقام معظم رهبری با کارگران گفت: برگزار شد.

وی ادامه داد: در هر موضوع و تغییری که مردم در صحنه و مجری حضور داشتند، تغییر به نفع جامعه، مردم و نظام به خوبی انجام شده است، اما اگر کاری بخواهد انجام شود و مردم درگیر آن نبوده اند. محقق نشده است.”

امام جمعه مشهد اضافه کرد: مقام معظم رهبری از افرادی که برای این تحول پای کار آمدند تشکر کردند که افرادی که برای این تحول آمدند هم برای پذیرش تغییر و هم برای کمک به اجرای این تحول بسیار ارزشمند هستند.


سرنگونی فقر مطلق و فاصله طبقاتی

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح و دستیابی به ثبات اقتصادی نکات متعددی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اولین اثر اجرای این طرح کاهش فقر مطلق است؛ در حالی که در اجرای این طرح به ثبات رسیده است. آقای رئیس جمهور بارها گفته اند که در این دولت می خواهیم فقر مطلق ریشه کن شود، یعنی دیگر خانواده ای نیست که نتواند ناهار و شام روزانه را تامین کند، این فقر مطلق باید ریشه کن شود.

آیت الله علم الهدی افزود: با این امرار معاش حتی به یک خانواده پنج نفره که شغل و کسب و کار ندارند ماهی دو میلیون تن تعلق می گیرد. آنها قادر خواهند بود بسیاری از مایحتاج اولیه و اقلام ضروری را خریداری کنند. زندگی ایده آل، اما در فقر مطلق. «این نیز رنج نمی برد.

وی دومین اثر اجرای این طرح را رفع شکاف طبقاتی بین اقشار جامعه می داند و می افزاید: با طرح تحول شکاف طبقاتی از بین می رود و اقشار آسیب پذیر قدرت خرید پیدا می کنند، اکنون کالاها گران هستند اما پولی برای تهیه دارند.


سپردن اقتصاد به مردم عامل ثبات اقتصاد کشور است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه کنار گذاشتن دولت از سفره مردم باعث ثبات اقتصادی در جامعه می شود، گفت: بگیرید.

وی با بیان اینکه ارز 4200 تومانی متعلق به مردم است و باید به آنها داده شود، نه رانت ها و مستبدان، کالاهای بهتر و ارزان تری وارد می کند، مردم می خرند و زندگی را اداره می کنند.

آیت الله علم الهدی گفت: آنچه در اقتصاد اسلامی مطلوب است، رهبری و نظارت بر حکومت است، یعنی دولت، صنعت، معدن، مشکلات و اقتصاد کلان و اقتصاد خرد را کنترل می کند تا هیچکس مرتکب سوء استفاده، گرانی و انباشت نشود. در صورت مشارکت مردم، دیگر مشکلات اقتصادی «دولت» یا قیمومیت دولت بر اقتصاد خرد خارجی از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به سخنان خود درباره تظاهر به گناه و تأثیر آن در زندگی اجتماعی گفت: وقتی انسان گناه می کند وقتی خدای خود را می شناسد چه از روی لغزش، چه جهل و چه جهل که در نهایت خداست. می بخشد، اما یک سری گناهان است که بین خود گنهکار و خدا نیست، این ادعای گناه و تظاهر به نافرمانی خداست که به مرحله جنگ با خدا می رسد.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر کسی مرتکب گناهی شود و با خدا اعلام جنگ کند، آن گناه عوارض زیادی دارد و اولین اثر آن برکت زندگی مردم است. من این را در مورد خودم نگفتم، اما خداوند در دو آیه در قرآن فرموده است.»


حجاب یک هویت ایرانی و اسلامی است

وی با بیان اینکه بی حجابی با بی حجابی مرتکب فسق و فجور می شود، خاطرنشان کرد: این زن بی حجاب و بدحجابی یا مسلمان است یا نامسلمان، اما ایرانی است، اگر مسلمان باشد هویت دارد. اسلام با حجاب است; چند صد مسجد در فرانسه وجود دارد، دولت فرانسه جلوی مساجد را نمی گیرد که بگویند شما اسلام را تبلیغ می کنید، اما مانع حجاب زنان مسلمان می شود زیرا حجاب تبلیغ دین است و بر اساس نظام سکولار ما ساخته نشده است.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: اگر مسلمان نباشد و اسلام و قرآن را قبول نداشته باشد، ایرانی که هست، حجاب هویت ایرانی است. یکی از شخصیت‌های زن شاهنامه خود را با حجاب نشان می‌دهد، امتیاز خود را در حجاب نشان می‌دهد. اگر مسلمان نیستید، ایرانی هستید، هویت ایرانی و اسلامی شما در حجاب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید