حضانت و تبیین ابعاد فردی ائمه انقلاب راهبرد موفقیت جامعه اسلامی است.


ساعت: 08:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807231

میرزایی گفت: تجلی ابعاد فردی ائمه انقلاب اسلامی را می توان در ولایت مداری و ولایت پذیری خلاصه کرد، یعنی هر چه ولایت را بیشتر بپذیریم ابعاد فردی ائمه برجسته تر می شود. انقلاب اسلامی انقلاب برای ما خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر میرزایی مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز در خصوص تبیین ابعاد شخصیتی ائمه انقلاب اسلامی اظهار داشت: در مورد امامان انقلاب اسلامی نیز همین گونه است. مقام معظم رهبری

وی افزود: این بحث ایجاب می کند که بحث رهبری و ولایت فقیه در جامعه اسلامی را در دو رکن اصلی مطرح کنیم، مورد اول بحث خلاقانه و مورد دوم بحث مستمر و تکاملی است که باید مطرح شود. بررسی تحول انقلاب اسلامی چیست؟

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان گفت: برای استقرار جامعه اسلامی و حکومت اسلامی و همچنین انقلاب اسلامی ایران ارکان متعددی وجود داشت که یکی از مهمترین ارکان آن رهبری و ولایت بود. این یک سوال مهم است. رهبری ایشان بود، وگرنه در همه انقلاب ها مردم حضور داشتند، در جریان های دیگر انقلاب ها نظامی، مردمی، مخملی یا رنگی بود و خیلی از انقلاب هایی که اتفاق افتاد.

میرزایی گفت: در انقلاب اسلامی حضور مردم به عنوان رکن تلقی می شد، اما آنچه باعث شد حضور مردم شکل بگیرد و آن حضور رنگ و بوی معنوی، جهادی و حماسی به خود بگیرد، بحث رهبری ایشان بود چرا که در سایر موارد رهبر آن توک قصد دارد برای خود و عزیزانش و دیگران حکومتی تشکیل دهد و وارث این انقلاب باشد اما رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی که رهبری این نهضت را بر عهده داشت هیچ بخشی از انقلاب را نمی خواست. برای خودش تو هستی او چه در امور سکولار و چه در تداوم انقلاب اسلامی چیزی برای خود نمی خواست. در طول انقلاب اسلامی همه شاهد بودیم که یکی از فرزندان امام راحل مسئولیتی بر عهده نگرفت و این انقلاب یک انقلاب الهی و مردمی بود.


مرحوم امام به دنبال خدا و مردم بودند

وی ادامه داد: بنابراین یکی از ارکان مهم انقلاب اسلامی این است که پیشگام برپایی و ایجاد این انقلاب، امام راحل، حرکتش برای خدا و نگاهش به مردم کمال و پیشرفت بود. و هیچ چیز برای خودش نمی خواست.»

استاد دانشگاه هرمزگان گفت: در تداوم، تحول و شعائر انقلاب اسلامی به رهبری نیازمندیم که همان بینش، برنامه و دیدگاه امام راحل و یقیناً ولی فقیه، جامع، باوقار و باید بتواند ادامه دهد. این مسیر عزل امام خمینی با همان نگاه و معنویت و اخلاص و به دور از زرق و برق دنیوی توسط مقام معظم رهبری حذف شد.

وی افزود: در تبیین ابعاد شخصیتی ائمه انقلاب اسلامی به چند شکل طراحی خواهم کرد. خواستن

میرزایی گفت: دومین ویژگی امام راحل و مقام معظم رهبری دشمن شناسی و معرفی درست دشمن بود که نکته بسیار مهمی است. جوامع اسلامی درگیر استکبار و استعمار بوده و هستند، اما ویژگی شخصیتی ائمه انقلاب اسلامی این است که می گویند «نه شرقی نه غربی» با دنیا تعامل دارد، اما هیچکس زیر یوغ نبوده است. از تکبر و قدرت دکترین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران; دشمنی و مبارزه با دشمن.


ایران نماد مبارزه با استکبار، استعمار و صهیونیسم است

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نماد مبارزه با استکبار، استعمار و صهیونیسم است و این ندای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است. این نیز یکی از ابعاد شخصیتی ائمه انقلاب اسلامی است.

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان گفت: بعد دیگر شخصیت ائمه انقلاب اسلامی اخلاص، عظمت، معنویت، صداقت و پاکی آنهاست، نمی توان نقطه خاکستری در زندگی ائمه پیدا کرد. انقلاب اسلامی. انقلاب

وی اذعان داشت: شجاعت یکی دیگر از ویژگی های شخصیتی ائمه انقلاب اسلامی است، این دو بزرگوار هیچ ترسی از دنیای خالی غرب ندارند، شخصیت دیگرشان ارائه تحلیل صحیح از جامعه است، وقت آن رسیده است که مردم اتخاذ کنند. تصمیمات درست و شایسته، به همین دلیل امام راحل فرمودند: از ولایت فقیه حمایت کنید تا کشور آسیب نبیند.

استاد دانشگاه هرمزگان گفت: حرکت در راستای توسعه عدالت اجتماعی، شناخت و معرفی تحرکات دشمنان داخلی و خارجی (جریان های نافذ)، بصیرت افزایی و آگاه سازی جامعه، ساده زیستی، تلاش برای رشد دستاوردها و شایسته سالاری، جوانان و… به ابعاد دیگری از شخصیت ائمه انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد.

میرزایی بیان کرد: تجلی ابعاد فردی ائمه انقلاب اسلامی را می توان در ولایت مداری و ولایت پذیری خلاصه کرد، یعنی هر چه ولایت را بیشتر بپذیریم ابعاد فردی ائمه برجسته تر می شود. انقلاب برای ما خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید