زنان مجرد می توانند حضانت دختران بالای 7 سال را بر عهده بگیرند/افزایش تجرد و نگهداری از حیوانات خانگی


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894137

زهرا صالحی گفت: در سایه سبک زندگی غربی و افزایش تجرد، زنان مجرد بسیار تنها شده اند و برای رهایی از این تنهایی به حیوانات خانگی روی آورده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهره صالحی مشاور خانواده در گفت و گو با خبرنگار « تیتریک » گفت: بر اساس اعلام سازمان اجتماعی کشور، زنان مجرد می توانند دختر بالای 7 سال را به فرزندی قبول کنند.

وی ادامه داد: در سایه سبک زندگی غربی و افزایش تجرد، زنان مجرد بسیار تنها شده اند و برای رفع این تنهایی به حیوانات خانگی روی آورده اند.

صالحی افزود: از هر 10 زن مجرد مراجعه کننده به مراکز مشاوره حداقل 3 نفر حیوان خانگی دارند و برای فرار از تنهایی به نگهداری از حیوانات روی آورده اند.

این کارشناس تصریح کرد: یک حیوان هرگز نمی تواند در روزهای سخت و شیرین زندگی شما همنشین باشد، زیرا نمی توانید عکس العملی دریافت کنید، این فرهنگ غلط ریشه در سبک زندگی غربی دارد.

وی گفت: اولین توصیه ما به زنان مجرد این است که زندگی را سخت نکنند و اگر خواستگارانشان شرایط خوبی دارند به زندگی مجردی خود پایان دهند زیرا با ازدواج دین مرد کامل می شود.

صالحی افزود: هیچ زندگی کامل نیست و سختی هایی وجود دارد، فقط زوجین می توانند با درک، صبر و پشت سر هم از این شرایط به خوبی عبور کنند زیرا خداوند در قرآن وعده داده است که بعد از هر سختی آسانی خواهد بود.

این مشاور با بیان اینکه فرزندخواندگی بهترین راه حل برای رفع تنهایی زنان مجرد است، گفت: دختر می تواند همراه مادر باشد بنابراین زنان مجرد به جای پناه دادن به حیوانات باید فرزندخواندگی کنند.

وی تاکید کرد: این تصمیم خیریه در صورت اجرا و استقبال بانوان، ثمرات معنوی بالایی دارد و از طرفی بسیاری از آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش می دهد.

صالحی در خاتمه خاطرنشان کرد: انسان در شرایط سخت زندگی و رنج به سعادت می رسد، پس به خاطر شرایط سختی که در آن قرار دارید، دلخور نشوید، زیرا زندگی انسان با رنج آمیخته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید