زنان در مدیریت فضای آموزشی موفق ترند/ سن تجرد زنان در کشور ما وحشتناک شده است

ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921703

وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون 54 درصد معلمان ما زن هستند. بر اساس تئوری های مدیریت، زنان در مدیریت به ویژه در مدیریت محیط های آموزشی موفق ترند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست مشاوران بانوان استانی وزارت آموزش و پرورش که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، گفت: شهید سلیمانی فردی مومن بود. و بسیار صبور

وی افزود: حاج قاسم رهبر بحران بود. مهم ترین «معروف» تأسیس حکومت اسلامی و الزام به حفظ نظام است.

وزیر آموزش و پرورش سرانه تحصیلی قبل از انقلاب را برای هر دانش آموز یک و نیم متر مربع عنوان کرد. 43 سال از انقلاب می گذرد و ما تحت شدیدترین تحریم ها بوده ایم اما امروز سرانه به 5.2 مترمربع رسیده است. نرخ باسوادی قبل از انقلاب 47 درصد بود که امروز به 97 درصد رسیده است و فاصله باسوادی بین زن و مرد بسیار کاهش یافته است.

نوری ادامه داد: اکنون 54 درصد معلمان ما زن هستند. بر اساس تئوری های مدیریت، زنان در مدیریت به ویژه در مدیریت محیط های آموزشی موفق ترند.

وی با اشاره به جایگاه زن در نظام سلطه و اقدامات دشمن برای تغییر نگرش و دیدگاه زنان گفت: به عنوان مثال سن تجرد برای زنان در کشور ما وحشتناک شده است. من به جوامع و بخش های دیگر کاری ندارم، این موضوع در آموزش و پرورش ما هم خوب نیست. تشکیل خانواده و بچه دار شدن سیر طبیعی زندگی و تکامل است. تلاش شد زن از محور تولیدی خانواده حذف شود. برای جلوگیری از آن سیاست هایی پیشنهاد و دنبال شد که بعد مادی داشت اما در آموزش و پرورش باید روی بعد فرهنگی کار کرد که بسیار مهم است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خطاب به مشاوران زن استان های آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش در حوزه های مختلف بسیار مهم است و باید به آن مجهز باشید. مثلاً هنر بخوانید، ورزش کنید و غیره. مشاوران زنان همچنین باید بدانند که چگونه افراد را به مشاغل شبکه سازی و ارجاع دهند. شما باید سیستم مشکلات بخش های مختلف را محاسبه کنید و شبکه ای برای حل آنها بسازید تا بتوانید مشکلات را حل کنید.

نوری ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی در امر آموزش و پرورش، گفت: شما باید با ارتقای افراد، کار خود را پیش ببرید. باید تا حد امکان بچه ها را از کلاس خارج کرد و در مکانی متناسب با حال و هوای درس به آنها آموزش داد که کار بسیار سختی است. فضای کالبدی آموزش و پرورش بسیار مهم است و ما مدارس زیادی نداریم که بر اساس معماری ایرانی اسلامی ما ساخته شده باشند.

وی با اشاره به فشار روزافزون دشمن و نظام سلطه و هدف قرار دادن گروه هایی مانند زنان گفت: باید با فعالیت هایی که ریشه در فرهنگ تمدنی ما دارد عرصه را تغییر دهیم. امیدواریم در راه شهدا باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید