خطر افزایش زنان سالخورده/تجرد مشخصی از زنان شاغل در آینده نزدیک است


ساعت: 14:57
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880252

اکرم کرمی گفت: میزان ازدواج در بین زنان تحصیلکرده کمتر است و در واقع میزان تجرد مطلق در بین زنان تحصیلکرده افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکرم کرمی، تحلیلگر مسائل خانواده در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: آمار ازدواج در بین زنان فوق دیپلم کمتر است و در واقع تجرد مطلق در بین زنان تحصیلکرده افزایش یافته است.

وی ادامه داد: زنان تحصیل کرده پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند و وارد امور اجتماعی می شوند و در سنین بالا ازدواج می کنند یا زندگی مجردی دارند.

کرمی گفت: متأسفانه در سایه بی توجهی به سن مناسب ازدواج برای دختران تحصیل کرده، تعداد زنان سالمندی که تنها مانده و فرصت ازدواج را از دست داده اند در آینده افزایش می یابد.

این تحلیلگر تصریح می کند: مردان نیز امکان ازدواج در سنین بالا را دارند اما زنان این اختیار را ندارند و باید در زمان مناسب برای تنهایی و کهولت سن تصمیم جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه زنگ خطر تعداد زیاد زنان سالمند در جامعه به صدا درآمده بود، گفت: بر اساس آمار سال 1394 به ازای هر 100 زن سالمند 97 مرد سالمند و در سال 1400 به ازای هر 1000 سال 92 مرد سالمند وجود داشت. زنان مسن.زندگی می کند.

کرمی افزود: همه دستگاه های اجرایی کشور باید برای بانوان مجرد شاغل در مجموعه های خود سمینارهایی برگزار کنند و آنها را متوجه تصمیم اشتباه خود کنند.

وی تاکید کرد: هر از چند گاهی تنهایی سر راه افراد قرار می گیرد و فرصتی برای جبران وجود ندارد.

این تحلیلگر با بیان اینکه زنان میانسال برای فرار از تجرد به حیوانات خانگی پناه می برند، گفت: حیوان خانگی هرگز نمی تواند با یک زن مجرد همدردی کند، زیرا نمی توان مثلاً با یک سگ همدردی کرد، زیرا تصویری که دریافت نمی کنید. عمل.

کرمی افزود: اکنون وضعیت صندوق های بازنشستگی بحرانی است و با افزایش جمعیت سالمندان، صندوق های بازنشستگی با شکست مواجه می شوند و با شرایط بحرانی مواجه خواهیم شد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز باید برای تنهایی نسل جوان برنامه ریزی کرد تا در آینده برای سالمندان هزینه زیادی نداشته باشیم چرا که امیدی به صندوق های بازنشستگی نیست و فقط زوج ها می توانند زندگی کنند. پیری آنها با دوستی و همدردی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید