سبک زندگی خودرویی روند طبیعی باروری را مختل کرده است


ساعت: 11:33
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885292

لیلا دهدهی گفت: عوامل زیادی منجر به ناباروری می شود که مهم ترین آنها تغییر سبک زندگی به زندگی ماشینی است و این امر باعث اختلال در روند طبیعی باروری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لیلا دهدهی دکترای بیولوژی تولید مثل در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: فرزند یکی از نعمت هایی است که خداوند برای تداوم نسل ها به انسان داده است.


وی با بیان اینکه متأسفانه گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که تولیدمثل به طور طبیعی اتفاق نمی افتد، تصریح کرد: عوامل زیادی منجر به این اختلال می شود که مهم ترین آن تغییر سبک زندگی به زندگی ماشینی است و این مشکل باعث اختلال در روند تولید مثل طبیعی می شود. .


دهدهی با اشاره به اینکه درمان ها و روش های جدیدی برای رفع این مشکل معرفی و اجرا شده است، تصریح کرد: در این استان در شهرکرد کلینیک ناباروری حضرت زهرا(س) با معاینات لازم به کمک زوج ها آمده و مشکلات آنها را برطرف می کند. تا حد امکان درستش میکنم


دهدهی یادآور شد: ناباروری به معنای ناتوانی دائمی در بچه دار شدن نیست، بلکه در واقع می تواند ناشی از اختلالاتی باشد که در یک بازه زمانی در بدن به وجود آمده است، بنابراین رفع آن باید پیگیری شود.


این متخصص زیست شناسی تولید مثل اضافه کرد: بیشتر شرایط خاص و زندگی افراد باعث بروز چنین اتفاقاتی می شود اما گاهی علت آن به عوامل زنانه و گاهی به عوامل مردانه مربوط می شود و یکی از زوجین عامل ناباروری است.


وی با اشاره به اینکه ناباروری و مشکلات مربوط به آن در سال های اخیر رو به افزایش است و چهارمحال و بختیاری نیز از آن مستثنی نیست، تصریح کرد: مواجهه شغلی و مشاغلی مانند رانندگی، کار در کارگاه های با دمای بالا و غیره. این امر بر روی سیستم تولید مثل تأثیر می گذارد، اما در صورت تشخیص ناباروری، زوجین باید به کلینیک های ناباروری مراجعه کنند و زن و مرد را معاینه کنند.


دهدهی خاطرنشان کرد: پس از انجام این مراحل درمان دارویی و روش های کمک باروری مشخص و مورد استفاده قرار می گیرد.


این کارشناس زیست شناسی تولید مثل، درمان با روش های دارویی را مرتبط با اختلالات هورمونی می داند و یادآور می شود: در این روش پزشک متخصص سعی می کند دستگاه تناسلی زن یا مرد را در مسیر عملکرد صحیح خود قرار دهد، در روش IUI، The main. هدف رسیدن به اسپرم مرد در لوله های فالوپ زن و افزایش شانس باروری است.


وی یادآور شد: در روش IVF و روش میکرواینجکشن پس از تحریک تخمک ها و تجویز دارو به بیمار و القای تخمک گذاری، تخمک و اسپرم سالم در خارج از بدن جداسازی می شود که بهترین آنها در محیط آزمایشگاهی است. در مجاورت یکدیگر قرار دارند و در روش میکرواینجکشن، اسپرم مرد با یک سوزن بسیار ظریف زیر میکروسکوپ به تخمک زن تزریق می شود و لقاح در خارج از بدن انجام می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید