اعتصاب سراسری در فرانسه توزیع سوخت در این کشور را مختل کرده است

ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: 1301/10/30
کد خبر: 1923357

یک اعتصاب در فرانسه باعث اختلال در فروش عمده بنزین و گازوئیل سه پالایشگاهی که توسط توتال انرژی اداره می شد، در روز پنجشنبه انجامید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با توجه به قیمت نفت، اعتصاب در فرانسه این امر باعث کاهش فروش عمده‌فروشی سوخت از سه پالایشگاهی شد که توسط توتال انرژی در روز پنجشنبه اداره می‌شدند. این اولین روز از یک سری اعتصابات ملی است که در بسیاری از بخش ها علیه طرح امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای افزایش سن بازنشستگی برنامه ریزی شده است.

اتحادیه CGT اعلام کرد که پالایشگاه های دانج، نرماندی و فیزین که توسط توتال انرژی اداره می شود، امروز فروش عمده بنزین و گازوئیل را متوقف کرده اند و پالایشگاه فیزین باید تولید نفت خود را به حداقل برساند.

شرکت های توتال انرژی فرانسه و اکسون موبیل بیشترین ظرفیت پالایشگاهی در آن کشور را در اختیار دارند. انتظار می رود که اعتصاب علیه اصلاحات بازنشستگی ماکرون با اقدامات اعتصابی بیشتر در این ماه و همچنین اوایل فوریه ادامه یابد و باعث اختلال بیشتر در عرضه سوخت کشور شود. این حملات در آستانه اجرای تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه واردات فرآورده های نفتی روسیه از 5 فوریه صورت می گیرد.

بر اساس بیانیه اتحادیه CGT، فرانسه در 26 ژانویه شاهد اعتصاب 48 ساعته و در فوریه اعتصاب سه روزه خواهد بود.

عرضه سوخت از پالایشگاه های توتال روز پنجشنبه مختل شد، اما نشانه های کمتری از اختلال در پالایشگاه های اکسون مشاهده شد.

این اعتصاب سراسری که بر وسایل نقلیه عمومی و مدارس تأثیر گذاشت، سه ماه پس از هفته‌ها اعتصاب کارگران پالایشگاه در ماه‌های سپتامبر و اکتبر صورت گرفت.

اعتصاب پالایشگاه های فرانسه در پاییز 2022 باعث تعطیلی 60 درصد از ظرفیت پالایشگاه های این کشور شد و پمپ بنزین ها در پاریس و شمال فرانسه بدون سوخت باقی ماند. اعتصاب در پالایشگاه های اکسون سرانجام پس از توافق اتحادیه های فرانسوی با این شرکت بر سر افزایش 7 درصدی دستمزد پایان یافت.

دیدگاهتان را بنویسید