صادرات سوخت رایگان به لبنان شایعه است/ قیمت سوخت لبنان را قبلاً اعلام کرده ایم


ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898864

وزیر نفت در خصوص صادرات سوخت به لبنان و شایعات پیرامون آن گفت: فرآیند صادرات سوخت به لبنان در سال گذشته انجام شد و پول صادرات سوخت به لبنان دریافت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد اوجی وزیر نفت امروز در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست گفت: با توجه به توانمندی ایران در تکمیل زنجیره پتروشیمی، بیش از 460 شرکت داخلی و خارجی و عمدتاً شرکت های دانش بنیان فعال در تولید در این نمایشگاه حضور دارند. از مواد اولیه

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در بخش‌های صنایع تکمیلی، هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی و شرکت‌های تولیدکننده خوراک صنایع پایین دستی حضور داشتند، افزود: چالش‌هایی را مطرح کردند.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی یک صنعت ارزآور با ارزش افزوده بالا است، ادامه داد: سال گذشته 12.5 میلیارد دلار صادرات پتروشیمی به سامانه نیما تزریق شد. صادرات در 6 ماهه نخست امسال از نظر وزنی، ریالی و دلاری افزایش داشته است.

به گفته اوجی، وزارت نفت به حمایت از زنجیره صنایع جانبی ادامه خواهد داد و توصیه شد زنجیره صنایع جانبی در مناطق کم مصرف فعال شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر واحدهای پتروشیمی را صنایع مادر تشکیل می دهند، ادامه داد: در یک دهه اخیر هیچ اقدامی برای تکمیل زنجیره ارزش انجام نشده است. اما در دولت سیزدهم برنامه های اصلی توسعه صنایع تکمیلی است.

وزیر نفت گفت: صنعت پتروشیمی صنعت ارزشمندی است و با توجه به عوامل اقتصاد مقاومتی انجام می شود و بازده سرمایه گذاری بالایی دارد.

اوجی تاکید کرد: وزارت نفت در حال بررسی کمک بزرگی برای تامین علوفه است.

وی با بیان اینکه شرکت های خارجی وارد شده اند، گفت: به برکت توان شرکت های فعال پتروشیمی و کاتالیست سازان، صادرات کاتالیست به روسیه آغاز شده است.

وزیر نفت افزود: در این ۴ سال در پتروشیمی و صادرات کاتالیست خودکفا خواهیم شد.

اوجی در خصوص صادرات سوخت به لبنان و شایعات مربوط به آن گفت: روند صادرات سوخت به لبنان در سال گذشته نیز انجام شد و پول صادرات سوخت به لبنان دریافت شد.

دیدگاهتان را بنویسید