اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی روند مذاکرات را مختل می کند

اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی روند مذاکرات را مختل می کند

روز جدید وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی با امیر عبداللهیان بر مخالفت شدید کشورش با قطعنامه پیشنهادی علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد و گفت: دستور کار همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی باید از نظر فنی مجوز داشته باشد.»

حسین امیرعبدالهیان و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه امروز (جمعه 13 خرداد) تلفنی گفتگو کردند.

وزرای خارجه دو کشور در این گفت وگوی تلفنی درباره مهم ترین موضوعات روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت وگو کردند.

امیر عبداللهیان در این گفت و گو با وزیر امور خارجه روسیه آخرین وضعیت روابط دو کشور را بررسی و موضوعات مختلف ناشی از گفتگوهای روسای جمهور دو کشور را پیگیری کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی با اشاره به تبادل پیام‌های جاری بین ایران و آمریکا از طریق اتحادیه اروپا برای لغو تحریم‌ها طی دو ماه گذشته، پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره مذاکرات شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تهیه کردند. روند.

وی همچنین با اشاره به تهیه نقشه راه همکاری ایران و آژانس در سفر اخیر رافائل گروسی به تهران، گفت: تبعات پذیرش هرگونه قطعنامه ضدایرانی در اجلاس هفته آینده آژانس برای کشورهایی خواهد بود که مانع دیپلماسی می شوند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این گفتگوی تلفنی با ابراز خرسندی از سفر رسمی آینده خود به ایران، خواستار گسترش روابط و همکاری های دو کشور در همه ابعاد شد.

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر مخالفت شدید این کشور با پیش نویس قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام آژانس، افزود: این پیش نویس قطعنامه هیچ تاثیر مثبتی ندارد و موضوعاتی که در دستور کار همکاری ایران و آژانس قرار دارد باید در جهت فنی باشد.

ایالات متحده و سه کشور اروپایی پیش نویس قطعنامه مشترک شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) را ارائه کرده اند که در آن بیان شده است که مسائل حل نشده مربوط به مواد اورانیوم یافت شده در سایت های کشف نشده یک نگرانی جدی است. همکاری ناکافی “، مناقشه و مسائل پادمانی حل نشده باقی می ماند و از ایران خواسته می شود” فوراً پیشنهاد آژانس برای تعهد بیشتر به حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی مانده را بپذیرد.”

وزرای امور خارجه ایران و روسیه همچنین درباره سند جامع همکاری های ایران و روسیه، راه های تقویت همکاری های اقتصادی بین بخش خصوصی و دولتی دو کشور، نشست آتی سواحل دریای خزر، سفر آتی وزیر امور خارجه روسیه به تهران گفتگو کردند. و آخرین توسعه بحران اوکراین مشاوره و مشاوره.

وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با بحران اوکراین نیز بر اهمیت مذاکرات و تصمیم سیاسی که مورد تایید همتای روس خود قرار گرفت، تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز امروز در گفتگوی تلفنی با نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی هشدار داد: هرگونه اقدام سیاسی آمریکا و سه کشور اروپایی در برجام بدون شک با پاسخ متناسب، موثر و فوری ایران مواجه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید