ایران می تواند شطرنج سیاسی آمریکا را مختل کند/ هیچ راهی برای حل بحران های منطقه ای بدون ایران وجود ندارد


ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806002

کارشناسان سیاسی گفتند: جمهوری اسلامی ایران علیرغم تبلیغات و جریانات، کشوری قدرتمند و تاثیرگذار در عرصه های منطقه ای و بین المللی و کشوری است که می تواند شطرنج سیاسی آمریکا را مختل کند و اکنون به الگویی برای ملت های جهان تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; در روزهای چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب سالامیس هستیم. با پیروزی انقلاب اسلامی و هدایت‌های امام خمینی (ره) و حمایت‌های مستمر مردم، طومار استبداد پیچیده‌تر شد و سران استعمار را مجبور به ترک صحنه تصمیم‌گیری و تصمیم‌گیری ایران اسلامی کرد.

با گذشت بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب، ایران اسلامی با تلاش جوانان منطقه به دستاوردهایی از جمله خودباوری، امنیت بی نظیر ایران اسلامی و استقلال ایران اسلامی دست یافته است.

جمهوری اسلامی ایران مظهر تجدید اراده میلیون ها انسان آزاده است

حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان; وی با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران پدیده جدیدی را در روابط بین‌الملل ایجاد کرده است، گفت: در زمانی که دو قدرت بزرگ شرق و غرب بودند، جمهوری اسلامی ایران موفق شد قطب سومی را در عرصه بین‌الملل ایجاد کند. روابط تعاملات و معادلاتی به نام اسلام و نظام اسلامی «در دنیا ایجاد کنید.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: جمهوری اسلامی ایران در واقع مظهر تجدید اراده میلیون ها انسان آزاده ای است که توانسته اند بین شرق و غرب حرکت کنند. یعنی شوروی سابق و آمریکا در حال ایجاد پدیده جدید استقلال و زیر پا گذاشتن معادلات قبلی جهانی هستند.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران علیرغم فشارها، تهدیدها، توطئه ها و جریانات استکبار، به الگویی پایدار برای ملت های آزاده در سراسر جهان تبدیل شده است، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران با وجود فشارها، تهدیدها، توطئه ها و جریانات قدرت استکباری به الگویی پایدار برای ملت های آزاده تبدیل شده است. منطقه ای یا جهانی نبود. بلکه برای خدمت به اهداف آمریکا و اسرائیل نیز موجود بود و امروز جمهوری اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی و هژمونی آمریکا مواجه است.

هانی زاده تاکید کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار است و ایران در عرصه روابط بین الملل معادلات جدیدی ایجاد کرده است. ایران در زمینه های صنعتی، کشاورزی، پزشکی و حتی فرهنگی به رشد قابل قبولی دست یافته و هم اکنون یکی از قدرتمندترین کشورهای غرب آسیا از نظر نظامی به شمار می رود.

وی گفت: اگرچه آمریکا و غرب در چهار دهه گذشته به دلیل تحریم هایی که ایران اعمال کرده، تلاش کرده اند ایران را کشوری ناکارآمد نشان دهند. اما ایران یکی از تاثیرگذارترین کشورهای منطقه و جهان محسوب می شود و بدون ایران، بحران های منطقه حل نمی شود.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران علیرغم تبلیغات و جریانات، کشوری قدرتمند و تاثیرگذار در عرصه منطقه ای و بین المللی محسوب می شود و کشوری است که می تواند شطرنج سیاسی آمریکا را مختل کند. این عنوان الگویی برای ملت های جهان شده است.

دستاوردهای سخت افزاری و نرم افزاری ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی

محمود بابایی در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: پیشرفت ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه سخت افزار و نرم افزار بوده است. به عنوان بهبود زیرساخت ها، که بسیار قابل توجه است، رد می شود.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: کشور ما در زمینه تولید برق جایگاه بسیار بالایی دارد و این در حالی است که قبل از پیروزی انقلاب واردکننده برق بودیم و در زمینه تولید برق مشکلات جدی داشتیم اما اکنون صادرکننده هستیم. از برق.” .

وی گفت: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون دسترسی به مسیرهای ریلی و زمینی چندین برابر شده و ظرفیت استفاده از بنادر دو برابر شده و با تولید و مونتاژ خودرو، پتروشیمی، فولاد و … جهش های قابل توجهی داشتیم.

بابایی با بیان اینکه در بعد نرم افزاری آن چیزی که باید به آن توجه شود، جایگاه ذهن و اندیشه است، گفت: در دوران پهلوی دغدغه جدی ما حضور نیروهای خارجی و خارجی بود که اسرائیل در تهران سفارت داشته باشد؛ اما در زمان پهلوی، سفارتخانه های اسرائیل در تهران وجود داشت. اما اکنون ما توانسته ایم به گونه ای عمل کنیم که تهدیدات را از بین ببریم و ترس ما از آگاهی من به رژیم اسرائیل منتقل شده است. چون از اتحاد لبنان و ایران در خارج می ترسند.

او گفت: “این نرم افزار ما، بعد فکری ما است و ما توانسته ایم در بسیاری از زمینه ها اعتماد به نفس را افزایش دهیم.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید