سبک زندگی غربی؛ کاهش باروری


ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890817

زهرا کریمی گفت: حدود 55 درصد زنان مطلقه ازدواج نمی کنند، یک سوم زنان ازدواج نکرده، فرزندی ندارند یا تنها یک فرزند دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا کریمی مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار «تیتریک» گفت: طبق آخرین آمار ۱۳ میلیون نفر در کشور مجرد هستند که از این تعداد حدود ۵ میلیون نفر زن هستند.

وی ادامه داد: حدود 55 درصد زنان مطلقه ازدواج نمی کنند، یک سوم زنان ازدواج نکرده، فرزندی ندارند یا تنها یک فرزند دارند.

کریمی افزود: این آمار نشان می دهد که زنان کشور تمایلی به ازدواج و انتخاب زندگی مجردی ندارند.

این مشاور با بیان اینکه مسئولان باید زنان را از تصمیم اشتباه خود آگاه کنند، تصریح کرد: تجرد مدتی است که فرد احساس تنهایی می کند و در نهایت در اثر تنهایی آسیب می بیند و به نگهداری از حیوانات خانگی روی می آورد.

وی بیان کرد: تصمیم تجرد تنها معطوف به فرد نیست، بلکه جامعه نیز از آن رنج می برد و نتیجه آن کاهش جمعیت کشور است.

کریمی با اشاره به اینکه دشمن با تزریق سبک زندگی غربی به جامعه درصدد کاهش جمعیت کشور است، ادامه داد: تجرد ضمن افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه باعث کاهش زاد و ولد و کاهش جمعیت می شود.

این مشاور افزود: 5 سال تا بسته شدن کامل پنجره جمعیتی کشور باقی مانده است و اگر می توانستیم از این دوران طلایی نهایت استفاده را ببریم و جوانان را به ازدواج و بچه دار شدن سوق دهیم، این سال های حساس را پشت سر می گذاشتیم.

وی گفت: ماژول سبک زندگی باید به دانشگاه ها اضافه شود و زندگی و عاشق شدن را به جوانان آموزش دهند.

کریمی تاکید کرد: عشق توام با تعهد است و چون روحیه مسئولیت پذیری در جوانان نهادینه نشده است از تشکیل خانواده و انتخاب زندگی مجردی هراس دارند.

این مشاور در پایان خاطرنشان کرد: والدین، مدرسه و دانشگاه نقش اساسی در تربیت نسلی مسئولیت پذیر دارند و اگر این سه مثلث بتوانند روحیه تعهد را در جوانان بیدار کنند، با موفقیت بر معضل کاهش جمعیت فائق آمده و از پنجره جلوگیری می کنند. از بسته شدن.بسته ما داریم به یک جمعیت تبدیل می شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید