آسم تنها علت تنگی نفس / کم خونی، مشکلات قلبی و تیروئید نیست، چندین علت تنگی نفس


ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821454

فریدون خواجه علی گفت: تنها یکی از علل تنگی نفس، آسم است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فریدون خواجه علی فوق تخصص ریه و راه هوایی در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی بیان می کند: تنها یکی از علل تنگی نفس در فعالیت، آسم است، تنگی نفس می تواند علل مختلفی از جمله کم خونی، مشکلات قلبی، تیروئید و… داشته باشد، اینکه این موضوع را مربوط به آسم بدانیم اشتباه است.
وی گفت: اندازه غده تیروئید باعث تنگی نفس نمی شود، اما در برخی موارد که غده تیروئید بسیار بزرگ می شود، راه های هوایی را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی خاطرنشان کرد: اگر بدون هیچ دلیلی مانند مصرف دارو قند خون شما افت کرد، باید به متخصص غدد مراجعه کنید.
خواجه علی افزود: عوارض افت قند خون بسیار بدتر از خود بیماری قند خون است، افت قند خون باعث می شود که فرد به کما برود تا فرد هرگز از خواب بیدار نشود.
وی گفت: علل خلط خونی از سرماخوردگی و برونشیت گرفته تا سرطان ریه زیاد است.
وی گفت: Omicron خود یک ویروس است و نیازی به درمان آنتی بیوتیکی ندارد مگر اینکه عفونت های ویروسی منجر به عفونت سینوسی و سینوزیت شود. درمان با آنتی بیوتیک اتفاق می افتد.
خواجه علی تاکید کرد: موثرترین آنتی بیوتیک در درمان سینوزیت مصرف 10 روزه تاوانکس 500 یا 750 است.
وی خاطرنشان کرد: درمان شناخته شده ای برای بدتر شدن بویایی ناشی از کووید 19 وجود ندارد و در بیشتر موارد حس بویایی از دست رفته بازیابی می شود.
این فوق تخصص ریه و مجاری تنفسی در نهایت به شهروندان توصیه کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی، تاج هیچ گاه تمام نمی شود، اما از مرحله کشنده آن کاسته می شود و امیدواریم گونه های جدیدی از بیماری ظاهر نشود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید